I skogen



Idag så tog vi Eroz 
för en tur i skogen.
 
 

 

Något som slog mig
är att jag aldrig sett så
mycket enbär som i år, 
buskarna var fulla!
 
 
 
 
 
Vi gick i ett verkligen 
fint område, örter, svampar
och tickor överallt.
 
Det har varit en gammal
bovall för länge sedan.
 
 
 
 
 
Alla äldre björkar 
var fulla med tickor
ellet tjukor som vi säger.
 


 

Och alla bär!!!
 
Lingon håller på att
mogna, och mycket 
stenbär såg vi också.
 
 

 
 
 
Dessutom mycket
ormbär eller trollbär,
dock inget man ska 
plocka då de är giftiga.
 
 

 
 
 
Vi såg massor av legor 
och spår efter älg, en hare
som låg och tryckte och 
sprang upp då vi kom,
samt en hel del grodor.
 
Vi åkte förbi jaktstugan
som vi ska städa upp
nästa helg - längtar
att få ordning där!
 
 

 
 

Väl hemma gjorde vi heta
räkor och öppnade en flaska
champagne, sista dagen av
sommarlovet är därmed 
strax till ända...
 
Välkommen höstterminen
2020 och rutiner!
 
 
 



Znogge säger

Kanske är luften renare denna sommar vilket påverkar växtligheten positivt eller så har det varit bra vädermässigt!

Kram

2020-08-24 @ 08:03:03
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Hej!

Nu när denna dag som markerar allvaret i livet börjar så kan du väl konstatera att du har tillsammans med din familj gjort en hel del härliga saker i sommar... Och visst måste det kännas bra att veta att ni har fina ställen att fara till när suget sätter in och att det inte är långt dit heller.
Jag var ute i veckan som var på ett hygge och plockade blåbär, en kanondag och det är så vackert... Pratade med mej själv och vinglade en hel del men föll inte.
Ha en fin vecka!!

Svar: Så duktig du är som varit ute och plockat blåbär - det har jag tänkt men inte kommit längre än just tanken... Och nu är det härligt ute, ingen mygg och äntligen lagom temperatur! Så jag längtar redan tills vi åker till jaktstugan som ligger Söat (ovanför Lövstrand) och städar in oss där, har jag tur så kanske barnen plockar lite bär medan jag städar ;-D Ha nu en fin vecka Christin! KRAM
Therese Bjärstig

2020-08-24 @ 08:06:38
Linda/Candygirl säger

Den champagnen drack vi nyss. JÄTTEGOD. Bär plockar jag aldrig. Vi äter typ aldrig bär, annat än färska direkt i munnen. Enbär däremot plockade vi för att torka. Det är - som du sa - galet många i år..

Svar: Då ska jag nog ta å testa att plocka lite enbär jag med och torka :-D Bra tips!
Therese Bjärstig

2020-08-31 @ 12:50:35
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: