När man hittar

 
 
Nu börjar man känna
av att det blir mer höstlikt,
även om sommaren hänger
kvar luktar det mer höst ute.
 
Det blir mörkare, dimma och
färgerna börjar skifta i skogen.
 
Svamar poppar upp och
längtan till jakten kommer...
 
Liksom att jag bannar mig
själv över att inte ha nött
på skjutbanan så som jag
tänkt, men jag tror iaf
att jag redan nu vet var
jag har hörselsnäckan
till jaktradion ;-D
 
 
 
 
 
Luran hörs ska följa med
på min första jaktdag även
i år, och det ser jag fram
emot då hon de två senaste
åren tycks fört tur med sig
då vi fått skjuta älg på
vårt pass två år i rad.
 
Får se om det blir
 en tredje gång...
 
Jag var i alla fall ner
i källaren och inventerade
frysboxen som ännu har
rätt mycket kött, och då
hittade jag kalvlever till
min lycka. Så idag blir
det levergryta :-)
 
Det gillar dock INTE
Luran, det är värsta hon
vet, så hon lär inte jubla
likt mig över fyndet
jag hittade i boxen.
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: