Tog sig

 

För någon månad 
sedan köpte jag en basilika 
i matbutiken i kruka som
jag använde till en tomat 
och mozzarella sallad.
 
Den renplockade plantan
ställde jag ut som ett lik
på bron med de andra
kryddorna.
 
Och nu ett par veckor 
senare är den nästan 
finare och kompaktare
än då jag köpte den!
 
Vilken växtkraft 🌱
 
Här har jag haft en
bra dag vad gäller jobb
och träning. 12 km på 
lunchen och 5 km ikväll.
 
Så nu ska jag mysa 
ner mig med läsplattan 
och fortsätta läsningen
av den otäcka boken
Flickorna som sprang.
 
 



Znogge säger

Det var god växtkraft i den basilikan. Jag tycker det brukar vara svårt att få örtkryddor att ta sig.

Kram

2020-08-05 @ 10:25:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Vilka gröna fingrar du måste ha. Jag tycker basilika är så svår att odla. Gör det ibland från fröer, men svårt.
Skönt att komma igång igen, låter det som.
Ha det bra!

2020-08-05 @ 13:08:50
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: