Kompetenta kvinnor

 
 
 
Det är en fröjd att
jobba när man omges
av kompetenta mönniskor.
 
Eller som i mitt fall
kompetenta kvinnor.
 
Jag har äldre kollegor
som ser andra och pushar
på ett konstruktivt och
kollegialt sätt.
 
Det ger självförtroende,
trygghet och gör att
man själv vill verka i
samma anda.
 
Se och lyfta, inte 
konkurrera och åka
snålskjuts.
 
Idag har jag exempelvis
läst välskrivna underlag
som en av mina doktorander
producerat inför en 
handledning i morgon.
 
En tidigare student har
även skrivit klart en artikel
som vi ska skicka in
i slutet av veckan.
 
Och ytterligare en doktorand
vid institutionen disputerar
snart och då sitter jag i 
hennes betygsnämnd.
 
Så otroligt roligt att på
olika sätt vara en del av
deras akademiska resor!
 



åsa säger

Sådan otrolig spännande och omväxlande värld Du lever i :) kram

2020-01-29 @ 07:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: