Rehabilitering som gått över styr?

 
 
 För lite drygt fyra månader
sedan kom jag på att jag
skulle ge simningen en
chans - tack svärmor!
 
Bättre träning och rehab 
för min rygg/kotförskjutning
har jag än så länge inte
hittat...
 
Är och nöter på 3-4ggr
i veckan i bassängen.
 
Det går dock inte fort,
och jag behärskar endast
bröstsim (med usel teknik).
 
Trots det, eller tack 
vare det, så signade 
jag upp för en crawlkurs.
 
 
 
 
 
 
Och ja, nu är första 
kurstillfället avklarat och
jag drunknade inte...
 
Däremot har jag skrattat
massor och fått kortis
i hjärnan flera gånger
om.
 
Men att crawla känns
ännu låååångt bort.
 
Kommer att få ligga i 
och tillbringa många 
timmar i bassängen och
bli ett riktigt russin
om jag ska lära 
mig crawl.
 
 
 
 
 
 
Men om, eller jag 
menar när, jag fixar
200m crawl då ska
jag banne mig ta och
belöna mig själv
med en ny baddräkt!
 
 
 



åsa säger

Så snygg Du kommer att bli i badet :)

Att crawla lär vara enklare än att simma bröstsim eftersom det inte är lika många moment.
Lycka till.

kram

2020-01-30 @ 21:50:14
znogge säger

Jag är bra på att simma men jag håller mig till bröst- och ryggsim. Crawla är verkligen inte min grej! Lycka till!

2020-01-31 @ 08:48:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Det var programmet Superungar jag hörde att crawla var lättare och när jag googlade hittade jag detta:

Det finns lite forskning på området, men erfarenhet visar att det är svårt för en tre- eller fyraåring att lära sig bröstsim. Rörelserna är helt enkelt för komplicerade. ... Då är crawl mer likt det sättet och därför lättare att lära sig än bröstsim, säger Anders Höglund, simkunnighetsansvarig på Svenska simförbundet.

kram

2020-01-31 @ 12:49:42
Linda/Candygirl säger

Jösses.. jag skulle nog drunkna! Snygg badräkt. Och du lär nog klara det målet också.

2020-01-31 @ 14:48:51
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: