Gubbar och jogg



Här njuter vi av sista
semester veckan.
 
Jag har nog aldrig varit
så ned- och avkopplad.
 
Datorn rör jag inte och
sover/vilar gör jag i
massor.
 
Är nog precis ett
sådant break från jobbet
jag behöver för att ladda
batterierna och orka hösten.
 
Det har dock kanske
blivit väl mycket guldkant 
i form av pringles, korv 
och bubbel...
 
Latmasken har börjat
gro även om jag försökt
vara aktiv med vandring
och promenader.
 
Så i morse drog jag 
på mig träningskläder 
direkt då jag vaknat och
gav mig ut på en mil 
i sakta mak.
 
Härligt att göra det,
flåset inga problem och
knä/rygg/fotled gav sig
inte heller till känna!
 
Igår var jag och Luran
iväg på självplock av 
jordgubbar.
 
Tyvärr mer ogräs än
bär och ingen storlek
på dem, men de är iaf
väldigt söta och goda!
 
Så förutom hjortron
så har vi fyllt frysen
med jordgubbar till
tårtor och sylt så att vi 
kan göra egen yoghurt
i vinter med sommarsmak.
 
 



Lena i Wales och Spanien säger

Oh, vad skönt att du har en vilosam semester, troligen vad du behövde. Gott med jordgubbar,mums!
Fortsatt trevlig vila!

2020-07-29 @ 12:26:05
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
åsa säger

Vars var Ni å plockade jordgubbar?

Skönt Du fått vila å bara vara, ta det lugnt å känna att Du verkligen har semester.

kram

2020-07-29 @ 22:30:10
Znogge säger

Visst blir det lite extra gott under semestern men sedan återgår man till vardagen igen. Dessutom så har vi promenerat ovanligt mycket denna sommar vilket känns bra.

Kram

2020-07-30 @ 10:29:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Här plockar jag blåbär för fulla muggar! Skogen är full och jag kan inte sluta, ha ha!
Vilken skön ledighet du verkar ha!
Här har det också blivit mycket chips och glass, men jag känner mig motiverad till en åtstramning när semestern är slut.

2020-07-30 @ 20:24:04
URL: http://www.popprinsessan.se/
Linda säger

Ja nu ska latmasken orka upp på morgonen igen. Gahhhh!!!!

2020-08-02 @ 17:22:17
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: