I dagarna tre



I lördags gjorde jag en
smörgåstårta inför min
födelsedag.
 
På kvällen blev jag
nämligen firad lite i
förskott av grannarna
på gatan.

Smörgåstårta och 
bubbel, samt sång
i form av "ja må hon
leva" vid tolvslaget
när vi rundade av.
 
 
 
 

Fina presenter fick
jag också, på temat älg
en skål och grytlapp 
i skinn.
 
 

 

Och så väldoft från
Rituals som passande
nog var Karma som 
är min favorit för
tillfället!
 
 
 
 
 
På lördag hoppade 
jag över frukost på säng
och sovmorgon utan
sköt upp det till senare...
 
För då ville jag iväg fort
som attans till stugan
när solen äntligen kom
åter, för att fira min 
födelsedag med
familjen där.
 
Min födelsedag är
även den dag vi förlovade 
oss, och i år var det femton
år sedan vi bytte ringar ❤️

 
 
 


Tyvärr så blåste det rätt
rejält så tankarna på
att kajaka skippades.
 
Jag prövade att sola,
men njaaa, det blåste
som sagt kallt...
 
 
 

Däremot perfekt väder
för att plocka hjortron!
 
Inga besvärande insekter 
och varmt och skönt på
myren som ligger bara 
bakom vår stuga.
 
På tjugo minuter hade
jag fyllt en påse med
bär, och barnen en
gemensamt.
 
Vi har hjortron kvar 
sedan ifjol, så vi behöver
inte just några mer bär
då hjortron nog är det 
bär vi äter minst av 
här hemma.
 
Men dignar det av
bär och tuvorna lyser
orange kan man inte
låta bli att plocka...
 
 
 


Mamma och pappa
tittade förbi och 
uppvaktade mig
lagom till kaffet.
 
Martina och Lou kom
också förbi och förgyllde
kvällen. Vi tog en
promenad, grillade 
och bastade.
 
Vi har haft stugan i
snart tre år och jag hade
inte testat den lilla bastun 
förrän i går. Magnus och
barnen har bastat men
jag har inte kommit
till skott tidigare.
 
Så det var på tiden!
 
 
 
 
 
Och när man var
varm så var det skönt
med ett svalkande dopp!
 
Sedan lite mys framför
TVn innan vi kröp till
sängs.
 
Idag packade vi oss
hem tidigt då det är grått
och regnar.
 
Jag ska få min önske 
middag (hos oss får den
som fyller år bestämma
middag) i form av Magnus
goda plankstek med 
älgfile.
 
Så att fylla år gillar jag skarpt,
särskilt om man som jag
firas i dagarna tre!
 
 



Znogge säger

Grattis i efterskott till dig. Vilket bra firande det blev och vilka fina presenter.

Kram

2020-07-27 @ 12:07:23
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Hipp hipp hurra <3 Grattis på födelsedagen, kram

2020-07-27 @ 17:25:47
christin säger

Grattis! även att jag trodde att du hade slutat fylla år....8-)

Svar: Ha ha jag är som barn, älskar att fylla år, och så firad som jag blev i år borde jag vara minst sju år närmre pension! :-D
Therese Bjärstig

2020-07-28 @ 07:25:20
Svea säger

🥳🥳🥳🥳

2020-07-29 @ 17:59:59
Linda säger

Grattis i efterskott. Verkar som du blev ordentligt firad. Myyys. Men har ni verkligen redan haft den i tre år??? What!!!

2020-08-02 @ 17:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: