#vandraidorotea



I förmiddags gjorde
jag lite tunnbrödsmackor
och väckte ungarna.
 
Det fick bli frukost ute
i samband med att vi
gick en av de leder 
och spår som ingår i
vandra i Dorotea.
 
 


5K i fint väder,
endast myggen och
viss ovänskap mellan
barnen som störde 
en annars fin tur.
 
 
 

Att sitta ner och fika 
var det inte tal om, man 
var tvungen att vara 
uppe och röra sig för
att inte bli uppäten.
 
 
 

Väl hemma tog jag 
tag i tvätt av sex trasmattor
och en ryamatta, perfekt 
dag att få undan det.
 
Hoppas nu bara de
hinner torka innan regnet
kommer, men än lyser
solen så jag håller
tummarna...
 
 
 



Znogge säger

Bortsett från myggen så en bra dag alltså :D Syskon kan ha sina konflikter men det är nog bara naturligt!

Kram

2020-07-05 @ 19:14:15
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Visst är det härligt med mygg och nytvättade mattor?

Här regnar det igen, gjorde samma i fjol, synd med tanke på humlorna som är så få i år.

Ha en fin bokdag!

Svar: Ja nytvättade mattor är grejjer det, ser fram emot att få höststäda och lägga in dem, men först njuta av sommaren, som dock för tillfället verkligen bjuder på bokläsar väder - men jag klagar inte ;-D /Therese
Therese Bjärstig

2020-07-06 @ 08:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: