Vanlig svensk sommar

 
 
1 juli och snart
semester...
 
Då inträder den
vanliga svenska sommaren.
 
Dvs mulet, blåsigt och
rätt kyligt i jämförelse
med tidigare veckor.
 
Det var nog för bra
för att vara sant.
 
Men å andra sidan
behövs regn och kyligare
väder för grundvatten,
växlighet och inte minst
för att minska risken
för skogsbränder.
 
Själv har jag sovit
riktigt gott i natt, för första
gången på länge då det
äntligen var svalt.
 
Dessutom gör det
blåsiga vädret att
ohyran ute håller sig
på behörigt avstånd.
 
Jag ska alltså inte
klaga :-)
 
Men liiite varmare än
12 grader får det gärna
vara när jag går på
semester... 
 
 
 



Znogge säger

Vi ska inte klaga för vädret och regnet behövs men nog var det skönare med den ljuvliga värmen!

Kram

2020-07-01 @ 10:27:55
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Visst behövs regnet, men här i Wales har det kommit mer än vad som behövs det sista, men det ska bli bättre, säjer de. Jag längtar efter sol och värme igen!
Ha det bra!

2020-07-01 @ 12:59:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: