Känslan är belöningen

 

Om jag ska knyta an
till tidigare inlägg om
min hälsoresa, så
kan jag komma
med ännu ett 
konstaterande.
 
Känslan ÄR belöningen.
 
I mitt fall är inte 23,5 kg
mindre att släpa på den
stora vinsten, utan det
är den ork och energi
jag fått och mindre
värk/bråkig rygg.
 
Men innan man nått
dit, så kan och
ska man definitivt 
belöna sig själv!
 
Jag har belönat mig
med god och hälsosam
mat, med sömn, med 
tid - tid att röra på mig,
samt med peppande
träningskläder.
 
Nu sist blev det nya
löpskor som jag lääängtar
efter att kunna inviga.
 
Men det lär dröja, än
så länge är det icebugs
som gäller och med 
tanke på min hälsa 
promenader snarare 
än jogg...
 
Men det hindrar ju
inte att jag testar 
skorna inne och
drömmer om vårens
första jogg utmed leriga
grusvägar som gör att
skorna lär vara allt
annat än vita 😂
 
 
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: