Traditionell söndag

 

I vanlig ordning första
söndagen i mars så 
"åker" jag Vasaloppet.
 
Ligger dock nedbäddad 
under täcke med näsdukar
och varmt kaffe...
 
För efter att ha tränat 
i torsdags och varit i
Umeå i fredags så
blev jag sjuk - igen.
 
Dock ingen feber, 
men rejält ont i halsen
och snorig. Fattar inte?!
 
Så bara att vila, vänta 
ut och se om det behövs
en tur till VC igen, eller
om jag får förlika mig
med att jag har 
maximal otur och ett
uselt immunförsvar.
 
 



christin säger

Lycka till på färden!!! Men ta något till kaffet också så att du får energi så du kommer i mål..... Jag åker också vasaloppet men ska även ta en stickare till Lahtis för att köra stafett...

Kramar!!

Svar: Ja jag var också tvärt till Lahtis, men körde nog slut på mig då eftersom jag blev så krasslig, får ta det lugnt med skidorna till jag kryat på mig ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-03-01 @ 10:16:28
Kajsa säger

Är du säker på att du inte är allergisk mot Umeå? Det verkar misstänkt😜

Svar: Ha ha jo, eller förr var det ju alltid barnen som blev sjuka då jag skulle dit... Men tror att det var träningen i torsdags som triggade igång det igen, så kanske vår jag sluta träna helt enkelt ;-P
Therese Bjärstig

2020-03-01 @ 11:21:30
åsa säger

Himla otur Du har... immunsystemet verkar rejält nersatt, kanske bör Du konsultera vårdcentralen.

Krya på kram

Svar: Har ju gjort det... men får kanske ta en vända till, var ner med Svea i går, så vi avvaktar om det är Halsfluss eller "bara" en vanlig förkylning. Sjukt envetet iaf. KRAM
Therese Bjärstig

2020-03-01 @ 11:56:41
Johanna säger

Åka Vasaloppen från soffan lät inte så dumt! Krya på dig fina du! <3

Svar: Nä, och knappt att jag orkande följa från soffan, tog nog en lur där emellan risberg och ... ja, förkylningen knockade mig. Tur jag inte skulle åka loppet på riktigt. KRAM
Therese Bjärstig

2020-03-01 @ 20:47:25
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
Popprinsessan säger

Men fy vad trist! Nu får du vila ordentligt så att du blir frisk och stark igen! Krya på dig!

2020-03-02 @ 10:31:40
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda/Candygirl säger

Stackare... och så jag känner igen mig. Sex dagar helt utan täppta bihålor/hosta. Sen fick jag ny känning. Dock är jag ju på benen och har så hittills varit. Men orken på kvällen blir inte den bästa. Och träningen får bli promenader/styrka/yoga. Men alltid nåt. En jogging hann jag med i alla fall innan jag började hosta igen.

2020-03-03 @ 12:53:56
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: