En månad kvar!

 
 
I morse när jag
vände klossarna i
vår kalender så insåg
jag att det är exakt en
månad till jul!
 
Älskar verkligen den
här tiden på året.
 
Den behövs för att
man ska orka igenom 
den annars rätt 
mörka och trista 
period som det 
skulle ha varit.
 
 

 
 
 
Men nu förgylls istället
tillvaron av väldoftande
hyachinter, apelsiner,
pepparkakor och 
ljus och ljusslingor.
 
 
 
 
 
Här har till och med
en tomte hunnit titta fram!
 
Och i år känns julen 
extra mysig och kravlös
tack vare covid.
 
Inget flängande och
farande eller fixande
av stora middagar, 
utan enbart mys med
det närmsta.
 
Alla klappar är fixade
och jag kommer bara 
att baka/laga våra favoriter.
 
Dessutom två veckors 
semester som jag ser
som en julklapp till mig
själv innan ett mycket 
intensivt år drar igång.
 
Eller intensivt, snarare
annorlunda och mer uppstyrt
än vad jag är van vid då det
blir massor av schemalagd
undervisning som gör att
jag tappar lite av min 
frihet och flexibilitet.
 
Men jag hoppas och 
tror att det kommer att bli
toppen det med! :-)
 
Jag tror det är nyttigt med
nya utmaningar och uppgifter
med jämna mellanrum för
att inte stagnera och sluta
utvecklas.
 
Nu ska jag dock lägga
i en växel och jobba på med
en artikel under förmiddagen,
medan hela eftermiddagen
ägnas åt seminarier/undervisning.
 
 
 
 



åsa säger

Jul jul strålande jul eller... jag har faktiskt funderat lite på om jag ska våga mig en tripp till Lajksjön nån gång efter 1a advent.
Har inte riktigt bestämt mig.
Men Dorro har i nuläget inte så många covid19 bekräftade fall och jag undviker folk så möjligtvis... kanske.
Nya utmaningar låter spännande.
kram

2020-11-24 @ 14:15:48
christin säger

Ja det är härligt även att jag ännu inte har fixat en enda julklapp!!!! Tror inte att det har hänt någon gång i mitt liv...
Men jag har bakat vanliga bullar och drottning Kristinas julkaka, en jättegod saffranskrans som är så himla fin att det gör ont att skära i den..

Och så måste du övertyga di polare Åsa att visst ska hon fara till Wik´s, de har munskydd och sprit att köpa. OCH där finns så mycket fint och affären är jättefin efter omgörningen där...

Kramar!!

Svar: JA det blev så fint på Wiks, ett rejält lyft, ska ta mig dit en gång till innan jul för det har jag lovat Svea, så får hitta en tid då det är lite med folk i farten och åka dit! Och din saffranskrans låter ljuvlig! KRAM
Therese Bjärstig

2020-11-24 @ 15:05:59
Erica Nilsson säger

Det går fort nu.....

Svar: Ja nästan för fort... Tur jag har lagt in om två veckors semester så jag har tid att njuta maximalt :-D Önskar dig en fin adventshelg!
Therese Bjärstig

2020-11-24 @ 17:15:10
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Popprinsessan säger

Wow, redan klar med julklapparna! Det är INTE jag, men visst är jag på G med nätshoppingen :-) Har bara lite hemliga klappar också som jag inte har en aning om vad jag ska hitta på ännu...
Det är lite lättare ibland när man bara råkar springa på något i affären. Nu med restriktioner att hålla sig ifrån nöjesshopping i fysiska affärer minskar den chansen till spontanshopping. Men jag får väl surfa runt och se vad jag kan ramla över :-)

2020-11-24 @ 20:06:29
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: