En sak åt gången

 
 
En rätt produktiv förmiddag
har jag bakom mig.
 
Gör jag bara EN sak och
sätter på mig skygglappar
för allt annat så brukar
det faktiskt funka.
 
Gäller bara att komma
ihåg det och inte multitaska
för mycket i tron att man är
effektiv, men snarare blir
ineffektiv och rörig.
 
Så med det sagt ska
jag viga hela eftermiddagen
till jämställd viltförvaltning
och inte öppna några mail
eller filer om vindbruk eller
skogliga samverkansprocesser
eller tänka på undervisning.
 
Är så pepp att ta tag i detta
så därför får lusten styra idag :-)
 
Sedan väntar en kväll
med läxläsning då båda
barnen har prov/test i
morgon, och när det är
klart tror jag minsann att
vi ska knöka ner oss
i bubbelbadet och bara
vara och mysa!
 
 
 



Linda/Candygirl säger

Jag kommer också läsa läxor ikväll. Om periodiska systemet, valencelektroner, joner och annat konstigt.... haha... undra varför man ska kunna sånt.

Svar: Såg det då jag var in från mobilen, läser bloggen men kan inte knappa ner kommentarer från mobile, förundras så över att ni tränar på med era pass så bra, och skönt att det bara var hosta och inte Covid! Ska kika in från datorn nu när jag har tid :-D
Therese Bjärstig

2020-11-12 @ 13:45:41
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: