Första decemberveckan



I morgon får vi öppna
första luckan i kalendrarna,
och jag längtar efter att se
årets TV kalender.
 
Jag ska även försöka 
mig på en fysisk kalender
fram till jul, för nu har 
latmasken annars ett
gyllene tillfälle att få
mig i sina klor.
 
I övrigt så har veckan
rivstartat med examination
av PM och en första sortering
av empiriskt material om 
jämställdhet som jag samlat
in i samband med följeforskning
av Jägareförbundets satsning
inom området.
 
Kliar i fingrarna att börja
analysera det, men först väntar
en medieanalys av vindkraft
och planering av föreläsningar
för en hel förvaltningskurs...
 
Men nu har jag stämplat
ut för dagen så det är 
morgondagens och 
resten av månadens
stora huvudbry.
 
 
 
 



christin säger

Hej ! Denna vackra tisdag med sol och en enormt blå himmel...så härligt att ge sej ut med Klinga för man ser att solen kommer att lysa idag mitt emot vägen upp till skjutbanan, där är det avverkat för många år sedan och mot vägen är det en nästan 90* "vägg".

Har du någon gång tagit dej tid att titta igenom det du har skrivit under första åren av denna blogg? Kul att se hur ämnen som du gärna skriver om har förändrats... Som livet...

Kram!!

Svar: Ja det är rysligt vacker, blev så inspirerad av dig och gav mig ut med Eroz i det sista dagsljuset och sitter nu hemma med en kopp te och känner mig synnerligen nöjd över beslutet att ge mig ut. Och jo, jag och barnen satt och kikade på gamla bilder, är ju en skatt att ha alla bilder i bloggen om något skulle hända med USB minnen och liknande vid en brand. Och mycket småbarn, inredning, pyssel och fix var det där ett tag, men blev lite sugen att virka igen när jag såg mina gamla alster. Dock är det som du skriver, livets olika skeden speglar sig onekligen. Nu blir det mest jobb, jul och jammel ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2020-12-01 @ 12:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: