Friskvård

 
 
Ju intensivare jag har 
det, och ju mörkare det 
blir ute - desto viktigare
blir det för mig att ta 
mig ut och få dagsljus
och frisk luft!
 
Jag är så tacksam att
jag har möjlighet och 
rätt till friskvård.
 
 


Och promenader är inte
att underskatta, det är något
man kan göra när och hur
som hellst på sina egna 
villkor.
 
Framöver kommer jag nog
att undvika simhallen pga 
Coronasituationen och 
allmänna rekomendationer.
 
Då är det tur att det finns
fina rundor att traska 
eller jogga istället!
 
 

 
 
Idag blev det en rätt 
kylslagen promenad,
men var precis vad
jag behövde!
 
Med pod eller musik 
i öronen blir det en 
guldstund.
 
Och på tal om Dorotea,
så har jag följt programmen
om svenska drottningar och
ser fram emot kvällens avsnitt.
 
 

 
 
Och som jag skrev var
det en kylig promenad 
idag, så att få krypa 
ner i det varma badet
och få lite massage 
var pricken över i:et!
 
Vardagslyx som gjorde mig
redo inför eftermiddagens
seminarier och jobb :-)
 
 



znogge säger

I tider som dessa är det en klar fördel att promenera. Ett varmt bad på det är inte det sämsta :D

Kram

2020-11-12 @ 15:02:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Tänk att gråa nyanser ändå är så vackert trots att man egentligen inte vill ha en grå vardag....
Fina bilder och en fin promenad, jag var ute med Klingan i morse och ska snart ut igen...

Ha en fin vecka!!

2020-11-12 @ 16:57:21
åsa säger

Corona ställer verkligen till det, och jag undrar hur det där viruset vet att inte göra en 15åring sjuk men väl en 19åring och om barn inte smittar borde det väl vara okey att alla under 18 träffar sina far & morföräldrar.

Kyligt men skönt... det känns alltid bättre efter promenaden.

kram

2020-11-13 @ 21:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: