PB vecka och rivstart av oktober

 
 
Jag har inte nerver eller
intresse av att delta i tävlingar
mot andra, däremot tycker jag
om att utmana mig själv.
 
Jag vill se resultat och få
kvitto på att slit lönar sig
oavsett vad det gäller.
 
När det gäller jobbet så
får man många gånger inte
det resultat man kanske slitit
för, men när det gäller träning
så får man ofta det man
förtjänar.
 
Slitet i simbassängen
renderade i PB på 1500m
i måndags och 750m i tisdags,
vilket var lite förvånande
då jag hade legat lågt med
simningen och inte simmat
på någon vecka.
 
Bevisligen kan man
vila sig i form ;-D
 
 
 
 
Med löpningen har det
gått si så där, sist jag sprang
utomhus var 1 september, 
annars bara några kortare 
pass på löpbandet.
 
Så förhoppningarna var inte
så stora när jag gav mig
ut i morse för att springa 
5K. Men även här så fick
jag ett PB på 1K och en 
ok tid på 5K.
 
Men när det gäller löpning
är det svårt att jämföra, 
då tiden på samma distans
men på olika sträckningar beror
på underlag, höjdskillnader,
väder etc.
 
Så när det kommer
till löpning utmanar jag
mig själv främs genom 
att försöka förbättra 
min VO Max snarare än
att fokusera på tider.
 
När jag sprang första 
gången och mätte VO Max i
december så vill jag minnas
att jag låg på det röda fältet.
 
Så när jag några månader 
senare hamnade på 36 och
orange skala i VO Max
var jag så nöjd!
 
Sedan har jag segat
mig genom det gröna fältet
och som bäst varit uppe på 43 
på det blå, men ligger nu rätt
stabilt på 42.
 
Så coolt hur man
kan utvecklas på kort
tid bara man gnetar på :-)
 
Målet med oktober är
att försöka hålla i och
se om jag kan öka
VO Max lite till...
 
Och på tal om att gneta på
så har det även jobbmässigt
ramlat in en del kul förfrågningar
och uppdrag.
 
Jag kommer att granska
ansökningar för Norska forskningsrådet,
Energimyndigheten och Brattåsstiftelsen.
 
Dessutom har jag blivit invald
i Skogforsk styrelse som suppleant
och som styrelseledamot i 
Statsvetenskapliga förbundet.
 
Och däremellan ska jag väl
försöka få tummen ur och skriva
på en radda artiklar, ett kapitel
och en utvärderings rapport...
 
Som tur är så levererades
vårt SPA-bad idag som jag 
hoppas att jag ska kunna koppla
av i emellanåt som välförtjänt
belöning och avkoppling.
 
Och ni med bröst, tuttar och
hängmissiler - glöm inte att 
klämma och känna, inte bara
idag för att det är bröstcancerdagen
utan regelbundet då det kan
rädda liv!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 



znogge säger

Jag gillar när målen är mätbara och när man kan få siffror på ett resultat. Sedan är förstås det viktigaste att man mår bra men en morot är aldrig fel!

Kram

2020-10-01 @ 14:30:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Jag gillar ju när jag kan se att jag blivit bättre... även om det var länge sen jag var typ bra ;-)
Är det Din aktivitetsklocka som Du använder vid mätning eller?

Nån gång ska jag oxå klara av ett genomförbart mål... men inte idag.

Kul med Dina alla olika arbetsuppgifter, hejja Dig så bäst Du är.

kram

2020-10-01 @ 17:54:13
Johanna säger

Bra jobbat! Jag har en Garmin Vivoactive 3 sedan 2 månader tillbaka. Leija snodde min Fitbit! :P Var less på den i början, men nu när jag äntligen fått rätt på alla inställningar, så är den bra. Saknar saker från Fitbiten & vise versa, men man kan inte få allt, haha! Jag ligger bara på 36. Det är ingen ordning med nånting nuförtiden. Hoppas på en ledig vinter, så jag hinner träna ordentligt!

Svar: Det går fort då man bara kör i gång med kondisen, tror simningen skyndat på min utveckling. Saknar dock vissa funktioner och aktiviteter på klockan, eller så finns de men jag inte har begripit alla funktioner och teknikaliteteter än, min är ju främst inriktad på triatlon... Men skulle aldrig vilja vara utan en aktivitetsklocka nu :-D
Therese Bjärstig

2020-10-05 @ 19:22:13
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: