Pumpa och gubbe



 
Vårt uterum är numera
riktigt Halloweenigt då 
barnen har fixat spindlar,
spindelväv, skelett, råttor,
spöken och pumpor där
ute. Till och med en 
gravsten...
 
Inne så är det mer 
sparsmakat då jag 
egentligen inte är 
någon större Halloween
anhängare, utan tycker 
bättre om Allhelgona.
 
Men ett par dekorations
pumpor har jag i vanlig 
ordning införskaffat.
 
Ser det som en fin 
höstdekoration innan
de mer vintriga och 
adventiga åker fram.
 
 
 
 
 
 
Det blev varken en
snölykta eller snöänglar
igår, men barnen fixade
en snögubbe.
 
Sedan så åkte tre 
generationer (svärmor, jag
och Luran) till simhallen
och simmade en timme.
 
Kul att kunna ha en 
aktivitet som vi kan göra
tillsammans utifrån våra
egna förutsättningar.
 
Luran var superduktig
och simmade 1250m!
 
Själv hade jag som 
mål att simma 20 000m
i oktober, och det bör jag
fixa redan i morgon 
hoppas jag :-)
 
(Hade ju redan varit
där om inte förkylningen
gjort att jag inte satte 
min fot på simhallen 
på över en vecka...)
 
Idag är simhallen dock inte
öppen för motionssimning
och jag har därmed en perfekt
ursäkt för att ta en vilodag.
 
På arbetsfronten väntar
en kurs i Excell samt ett
möte med miljögruppen
där vi presenterar ett
draft till ett bokkapitel.
 
Däremellan är det till att
fortsätta läsa och granska
ansökningar. Kul men 
tidsödande.
 
 
 
 
 
 
 



Anonym säger

Vilken trevlig aktivitet att göra tillsammans. Bra simmat av Luran! Lycka till med ditt mål.

Kram

2020-10-22 @ 09:38:24
znogge säger

Znogge och inte anonym!

2020-10-22 @ 09:40:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Erica Nilsson säger

Åhh! Så mycket snö ⛄️ Här är det grått och regnigt ☔️

2020-10-23 @ 07:27:27
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
christin säger

Det är bra att du njuter av att få en snögubbe på gården, det dröjer inte länge tills du tänker när du är ute och röjer blötsnö "skulle bli en fin snögubbe".. men ingen som gör den gubben längre om du inte gör den själv....
Livets gång men ack så trist.

Ser ut att bli en kanonfredag, så den ska vi njuta av!!

Svar: Sant, men jag är som ett barn när det kommer till det, så då får jag väl göra den själv i väntan på ev barnbarn... ;-D
Therese Bjärstig

2020-10-23 @ 08:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: