Snö och underbara toner

 
 
En ny vecka!
 
Snön singlar ute och
jag startade dagen med
att simma lite.
 
Skönt att äntligen kunna
träna, omän försiktigt
och i sakta mak...
 
Väl hemma så har
jag suttit och planerat
kommande undervisning.
 
Lika bra att titta på
schema och liknande när
man känner sig på G.
 
Lite julmusik har stått
på medan jag förberett
middagen (köttfärssås)
som puttrar under
eftermiddagen.
 
En ny vintrig skolplansch
har även åkt upp på
kontoret där jag nu
övergår till att granska
forskningsansökningar
för norska forskningrådets
räkning - kul, men de är
kanske lite för många...
 
En mysig start på en
vecka som lär försvinna
i raketfart!
 
Sedan väntar det
höstlov eller läslov
som det numera ofta
kallas för ungarna.
 
 
 
 



Erica Nilsson säger

Snöööööööö

2020-10-19 @ 20:38:39
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
christin säger

Du får det verkligen att låta jättemysigt med snön....8-). Men du glömde bort kallblåsten som gör det nästan omöjligt att vara ute.
Och jag har fortfarande gosaker kvar i trädgårdslandet...de ska jag rädda i morgon (tur att jag har en bra grep).

Men vi njuter av veckan!! Kramar!!!

Svar: Det ÄR mysigt med snö, förutom när den ska skottas eller försvårar bilkörningen ;-D Försöker se det mesta positivt... Men erkänner att blåsten inte så skoj igår, men desto skönare att hoppa i bassängen och simma då å andra sidan! Hoppas det går bra med ditt sista ryck i landet, i elfte timmen då morgondagen verkligen ser ut att generera snö! Ha en härlig dag! KRAM
Therese Bjärstig

2020-10-19 @ 21:16:10
åsa säger

Inte mycket snö än... men det lär komma ordentligt onsdag/torsdag.

Gillar Dina skolplanscher.
Såg en orrhöna idag då jag gick en skogspromenad med Frost och dessutom en råbock.

kram

2020-10-19 @ 21:19:56
Popprinsessan säger

Snö är jag inte riktigt redo för ännu.. Fast nu bor jag ju i Skåne så jag lär inte behöva vara så orolig :-D
Det låter mysigt med julmusik! Har dock bestämt mig för att hålla mig ett tag till med julmust, lussekatter etc. Dock provade barnen och en glass med pepparkakssmak igår och yeay vad god den var!

2020-10-19 @ 21:24:09
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: