Cava, choklad och humor




Jag har aldrig läst mysdeckare,
eller humordeckare förr, men nu 
blev jag faktiskt fast.
 
Inga litterära underverk, 
mer kul avkoppling.
 
Och viss igenkänningsfaktor 🙈
 
För vem gillar inte cava 
och god choklad?!
 
 
 

Och det är en hel serie,
i nuläget 4 (snart 5) böcker.
 
(Dock bara läst en och 
påbörjat nr två i serien).
 
Men de kan jag rekommendera,
liksom Roeng, norsk humorserie
på TV4 som alla i små kommuner
med tight ekonomi kan dra på
munnen åt. Även om den
"barkar iväg" lite väl i slutet...
 
Mer skratt till folket!
 
 



znogge säger

Kan tänka mig att de är lite som serien "mord i Falsterbo". Visst kan de vara lite småtramsiga men samtidigt så kan man skratta gott också. Dessutom så är det självklart en stor behållning att böckerna utspelar sig i våra två tvillingstäder och att igenkänningen är stor. Ännu ett plus är att nu levande personer är med i böckerna. Trevlig och lättsam underhållning för stunden helt enkelt.

Svar: Tar det som boktips - TACK!
Therese Bjärstig

2021-08-20 @ 15:31:21
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: