Höst så det förslår

 
 
Igår började det regna,
och det rätt rejält samtidigt
som det har blåst till och från.
 
Verkligen höstlikt så det förslår!
 
Regnar även idag, så jag 
var hygglig och skjutsade 
barnen till skolan i morse.
 
Sedan hem och tända 
ljus och dricka kaffe samtidigt
som jag läser underlag.
 
 
 
 
 
Jag har höstat till det 
inomhus men bör nog snart 
ta och fixa till det även 
ute på bron...
 
Brukar ju följa årstiderna.
 
I övrigt lika ont i armen som
vid spruta ett, och även frusen
men det vet jag inte om jag
ska skylla på sprutan eller
vädret om jag ska vara ärlig.
 
I eftermiddag väntar en
tur till Vilhelmina då Bogge
behöver kolla synen och 
beställa nya brillor.
 
Så bara att fortsätta mitt
läsande så jag hinner beta av
några av underlagen iaf.
 



Linda/Candygirl säger

Hoppas det stannade vid ont i armen. Jag mådde ju illa en hel dag. Det var INTE mysigt.
Kanske ska ta tag i det där med höstandet - fönsterputsaparaten ligger i Lilla Gula. Kanske skulle ta hem den och börja i lägenheten?

2021-08-25 @ 08:50:07
URL: http://www.candygirl.nu
znogge säger

Så höstfint ni har det. Jag är lite dålig på den detaljen får jag säga. Även här har höstkänslan infunnit sig.

Kram

2021-08-25 @ 11:00:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Höst 🍂 det är ruggigt, tycker hösten kom ovanligt tidigt i år.
Förhoppningsvis stannar biverkningar av vaccinet med ont i armen.
Jag skulle ha beställt tid hos Linsa i Lycksele och kollat syn på Elin, hon fick glasögon sommarlovet efter 5an då det lär ju behövas en genomgång, hon lär ju inte plötsligt de bättre.
Hade tänkt kolla min egen syn oxå, men för tillfället känns det som alltför svårt, jag orkar/klarar inte av att ta oss till Lycksele.
Idag eller nu efter lunch är J typ hemma 😜 startmotorn i servicebilen lade av då han är bilmekaniker och skruvar hej vilt då han behöver bilen jämt.
En ny tjej har börjat Elins klass, från Varpsjö fast hon har gått skola i Dorotea. Varför hon bytt skola vet jag icke.
Nu hoppas jag på en lugn hösttermin.
Kram

2021-08-25 @ 15:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: