Seg

 

Igår blev det trots
en bra start på dagen
en seg dag.
 
Trött, ömmande kropp,
huvudvärk och frossa gjorde
att jag vilade större delen
av eftermiddagen och
kvällen.

Kan sprutan spöka
så länge tro?
 
 
 
 
 
Jag försökte pigga upp
mig med en fredagsbukett
och en godare efterrätt,
men insåg mig besegrad
och lade mig med Marklunds
sedanste bok som sällskap
riktigt tidigt.
 
 
 
 
 
Boken är klart läsvärd
även om den har en del
felaktigheter (korrläser
ingen böcker innan tryck?!).
 
Kan tyck att Marklund 
borde veta vart gränsen 
för södra Lappland ligger...
 
Idag var tanken sovmorgon
men jag är nog färdig "vilad"
känns det som, och hoppas
på en piggare och aktivare
dag i dag.
 
Men först kaffe!
 



Camilla säger

Finns inget värre än böcker med stavfel eller andra felaktigheter, speciellt hos större författare.
Krya på dig! Kram från gamla fullfartmedtvåbarn.

2021-08-28 @ 10:28:21
Camilla säger

Finns inget värre än böcker med stavfel eller andra felaktigheter, speciellt hos större författare.
Krya på dig! Kram från gamla fullfartmedtvåbarn.

Svar: Åhhh så kul med ett livstecken, hoppas att allt är bra med dig! Va rädd om dig och de dina <3
Therese Bjärstig

2021-08-28 @ 10:28:23
Znogge säger

Hoppas att du känner dig bättre i dag. Biverkningar av vaccinet kan hos vissa sitta i en vecka har jag hört.

Liza Marklunds böcker har jag slutat att läsa. Jag tycker att språket är dåligt och handlingen imponerar inte heller. Hennes först böcker läste jag med behållning men så är det inte längre. Sedan är det självklart en smaksak vad man tycker.

Kram och god lördag!

Svar: Ja jag var INTE imponerad av pärlfarmen, så jag hade inte tänkt läsa denna, men är inne i en läsperiod då jag läser allt som kommer i min väg, och då slank den med vilket var tur då den ändå var ok. Men ser att den får dåliga recensioner för att den inte är mer samhällskritisk i aftontidningarna...
Therese Bjärstig

2021-08-28 @ 13:35:29
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: