Trattisar

 

Igår passade vi på
att bege oss till skogen
för att lufta Eroz och
spana efter trattisar.
 
Det verkar finnas mängder
av gula kantareller i år,
men jag föredrar trattisar.
 
 
 
 
 
De är dock ännu rätt små,
och inte så konstigt då det
ännu är lite tidigt för dem.
 
Men vi plockade en liten
påse i alla fall som vi sedan
rensade ute på altanen
i solen - vilken dag!
 
 
 
 
Sedan smörstekte jag 
surdegsbröd och kantareller,
som fick sällskap av lite
cremefraiche, kantarellfond,
salt och peppar.
 
Samt ruccola och 
parmesan vid servering,
godaste toasten jag gjort!
 
 
 
 
Idag slog simhallen
äntligen upp dörrarna
för besökare igen.
 
Så efterlängtat och skönt!
 
Gjorde 2000 m och
njöt av varje simtag.
 
Redan i morgon blir
det repris, då det även
är öppet i morgon :-)
 
 



znogge säger

Själv hör jag till den udda skara som inte tycker om kantareller men dottern med sambo har plockat massor. Så skönt att vara igång med simningen igen!

Kram

2021-08-30 @ 10:42:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Skönt Du nu återigen kan simma, den träning som är bäst för Dig och Din kropp.
Jag har inga 🍄 👀 😜 jag ser inte svamp trots jag går en promenad i skogen nästan varje dag… jag ser flugsvamp och död svamp 😜 men inte nån troligtvis ätbar svamp.
Kram

2021-08-30 @ 15:51:16
Popprinsessan säger

Men mums vad gott! Jag föredrar dock de gula kantarellerna men hade inte tackat nej till en trattkantarelltoast heller :-)

2021-08-31 @ 09:12:38
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: