En vecka går fort…

 


Vilka välbehövliga
semesterdagar!
 
Jag har inte gjort
något alls förutom att
vila och ta mig tid för
böcker, serier, film
någon promenad osv.
 
Med facit i handen har
nog detta utan tvekan
varit mitt arbetsintensivaste 
år. Lektorat och undervisning
är en sak, men jag har lagt
mer tid och energi på 
forskning (projekt, artiklar
och ansökningar osv) än
vad jag haft utrymme för.
 
Inte hållbart i längden 
men hoppas det funkar
även kommande år.
 
Medsökande i ett 10 miljoners
projekt samt 8 publikationer,
både rapporter (uppdrag) och
artiklar. Och ytterligare en
artikel fick accept innan jul
och blir den andra att listas 
för 2022 års räkning...
 
Så jag hoppas hålla bollen
i rullning :-)
 
 
 
 
Nu ska jag strax iväg och
hämta upp lite tårtor.
 
För idag firar vi nämligen
pappan i huset som fyller 40!
 
Tanken var länge en 
större fest på lokal, men
med facit i hand så är det
bara att inse att det var 
klokt att avvakta...
 
Denna covid har sannerligen
fått många sociala tillställningar
på fall. Men bättre tider kommer,
det är jag övertygad om!
 
Till dess är det bara att
gilla läget och ha så fint man
kan i sin egen lilla bubbla.
 
Så idag ser vi fram emot
att träffa släkt och familj
i omgångar ❤️

Men först måste födelsedags-
barnet komma hem, han åkte 
på jobbet tre i natt/morse...

Gott slut önskar jag
redan nu om det inte
blir fler uppdateringar 
innan 2022!
 
 
 



åsa säger

Alla sammankomster med något fler personer inblandade är bara att glömma, att träffas inomhus är nästan tillräckligt "stort" för smittspridningen verkar inte bry sig om ifall nån är vaccinerad eller inte.
Jag såg på skolans hemsida att det var stor smittspridning på fritids och alla ungar bör testas, ja egentligen är det ju ska men jag vet inte om det går att tvinga.
Vädret är ju i alla fall helt okey just nu ;-)
Grattis till bra jobbar, Du gör verkligen skäl för Din lön. Men ta det lite lugnt så Du verkligen orkar leva oxå.
Grattis M på födelsedagen.
Gott Nytt År.
kram

2021-12-30 @ 17:05:59
christin säger

Så fint foto på födelsedagsbarnet!

Jag har varit ut med Klingelingen och önskar att det inte skulle blåsa, för det blåser kallt. Men annars så njuter jag av att gå i gryningen och tystnaden och ha en hund som stöter i handen eller benet när hon får gosestunder på promenaden.... Det är som när man fiskar abborre och det är någon som bara äter masken..
Njut av kalaset och helgen och önskar dej ett nytt fint år!!

Svar: Så mysig era promenader låter! Och så hoppas jag du fått en bra start på nya året - trots all snö som fallit... Man håller iaf gång med allt sopande och skyfflande, men överlåter parkering och progvallar till Magnus eller traktor, tänker inte ta ihjäl mig på skottning... Ha nu en fin trettondagsafton <3
Therese Bjärstig

2021-12-31 @ 08:28:02
Lena i Wales och Spanien säger

Grattis till mannen i efterskott.
Du är fantastiskt, håller alla bollar i rullning.
Lyckat till i det nya året!

2022-01-01 @ 14:43:37
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: