Stängt



Igår stängde jag ner
datorn för julledigt.
 
Har suttit kvällar och
helg med examinationer
så idag har jag timmar att
kvitta - passar utmärkt.
 
Var lat igår och snodde 
ihop en magiskt god röra
av Bergmans prisbelönta
peppatlax som familjen 
sedan fick montera ihop
på en egen toast.
 
Bogge gjorde däremot 
egen pasta från grunden
och en himmelsk tomatsås.
 
 
 
 

Och idag kan jag göra bokslut
över terminens simning. 

För idag stänger simhallen
igen pga covidrestriktioner.
 
😭😭😭😭😭
 
Jag som äntligen börjat 
känna mig ok i ryggen igen...
 
Får väl börja promenera mer
flitigt istället.
 
Men målet på 120 000 nådde
jag i alla fall, alltid nått...
 
 
 
 
 
 
 

Igår såg vi både the Grinch
och Trolltyg i tomteskogen,
viktigt för att komma i rätt
julstämning!
 
Idag såg jag fram emot 
sovmorgon, men vaknade
i ottan. Så nu dricker jag
kaffe och väntar på att
affärerna och apotek
ska öppna...
 
Sista rundan och sedan
hem och dra något varv med
snabeldraken innan jule-
friden sänker sig över huset.
 
 Ha en fin dan före dan och
vem vet, kanske blir det bingo
på uppesittaren?
 
 
 
 
 
 



znogge säger

Ja, alltid är det något men förhoppningsvis blir inte nedstängningen så långvarig denna gång får vi hoppas. Bara att se tiden an men det är tråkigt när man känner att man kommit igång.

Kram och god lillejulafton!

2021-12-23 @ 16:28:57
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: