Busväder

 
 
 
Huga vilket busväder
det är idag.
 
Blåser som bara 
den och snöar.
 
Snöskottning inledde
dagen och lär nog även
avsluta dagen...
 
Promenaden upp med
barnen till skolan var 
sannerligen en som 
skedde i motvind både
bildligt och bokstavligen.
 
Desto skönare att
kura inne och jobba 
med föreläsningar med
en varm kopp kaffe efter
en sådan start på dagen.
 
 



åsa säger

Ovädrets tid är inne ;-)
kram

2021-01-12 @ 14:07:58
znogge säger

Här regnar det än så länge bara men vinden är inte nådig och himlen är så mörk.

Kram

2021-01-12 @ 15:52:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Usch ja vilket väder!! Vi var till Lycksele och man skulle kunna tro att det inte finns någon plogare mellan Åsele och Lycksele...

Sen har vi nu kvar allt här hemma och på Tjärnmyra kvar... Så nu ska jag ut och röjja lite här hemma 8-)).

Ha en fin dag!!

Svar: Ja att vara ute på vägarna de senaste dagarna kan inte ha varit roligt, jag är glad att få vara stationär och inte behöva ta mig någonstans... Men vitt och fint blir det, även om det är lite jobbigt att skotta ;-D Hoppas ni hunnit röja undan, gissar Bengt kan ta traktorkraft som understöd. KRAM!
Therese Bjärstig

2021-01-13 @ 08:27:53
Popprinsessan säger

Sitter på jobbet och inser att jag också måste skotta när jag kommer hem. Plötsligt fick vi snö igen efter att allt regnat bort under några dagar.
Hoppas du har det varmt och gott inomhus!

2021-01-13 @ 11:56:40
URL: http://www.popprinsessan.se
Lena i Wales och Spanien säger

Härliga vinterbilder i inläggen nedan.
Har hört talas om blåsten och snömassorna i Västernorrland, men det verkar som också ni drabbats.
Det kan också bli för mycket av det goda. Förstår att det känns skönt att få vara inomhus.
Sköt om dig!

2021-01-13 @ 12:35:01
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: