Utför




En kall och rätt intensiv
helg börjar lida mot sitt
slut...
 
Vi har fixat bort massor
av snö på gården och
annat praktiskt inför 
Magnus operation i
morgon. Han blir 
obrukbar i några
månader så det gäller 
att tänka till lite.
 
 
 

Luran har gjort 
slalompremiär tack vare 
grannarna - själv åker jag
nämligen bara "slättförs".
 
Hon fick blodad tand
så nu är det bara att 
fixa utrustning så hon
kan åka mer!
 
Bogge har fixat i 
köket i helgen, igår
gjorde han en fin middag
med älgfile, hasselbackpotatis 
och pepparsås. Idag fuskade
vi och hämtade Thaimat.
 
Själv har jag skottat 
lite snö, vilat, skrivit 
underlag och börjat
examinera tentor.
 
I morgon drar vårens 
undervisning igång
och det känns rätt bra
att få göra bort den mest
intensiva perioden direkt.
 
Dessutom i annorlunda
och obeprövat format 
pga covidanpassning, 
vilket gör det spännande
att se om det blir flipp
eller flopp...
 
Initialt skulle det vara
ca 30 studenter, nu 
är drygt 50 antagna, så
även spännande att se hur
många som dyker upp i
morgon och registrerar sig.
 
Men nu tänker jag koppla
bort allt jobb och njuta av
helgen och söndagen
in i det sista!
 
 



Znogge säger

Så roligt att Luran fick blodad tand för det är roligt att slalom! Sedan är längdåkning inte fel det heller för då kan man njuta av naturen. Problemet är bara att vi numera nästan aldrig har någon snö. Jag har en känsla av att vintrarna var vitare när jag var yngre för då var vi ofta i bokskogen och åkte längdskidor.

Kram

2021-01-17 @ 21:34:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Anonym säger

Ett tips är att hyra utrustning från "skifix" i Boden...795 för 2 säsonger...skickas med bussgods... man fyller bara i fotlängd, vikt o längd på barnet🙂

2021-01-17 @ 22:24:54
åsa säger

Såg den anonyma kommentaren å funderar på om det även går att hyra snowboard-utrustning, måste kolla.

Vad ska M operera sig för nu, är det armen/axeln som bråkar.

Din kökshjälp kan få komma hit å laga till middag när helst han vill :)

kram

2021-01-18 @ 21:03:22
Linda/Candygirl säger

Undrar när jag åkte utförs sist... måste varit typ 30 år sen... Undra vad som skulle hända om jag skulle prova igen... säkert nåt mindre bra.

2021-01-20 @ 12:52:51
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: