Ingen självklarhet

 

Efter att inte ha sprungit
på fyra veckor gav jag
mig ut på en försiktig 
jogg på 4,5 km.
 
När kroppen protesterar
och man har ont är det ingen
självklarhet att kunna springa.
 
Samtidigt har jag ont om
jag INTE springer, och jag
har då hellre lite ont av att
ha rört på mig istället
för att jag varit orörlig.
 
Ett litet moment 22 som
gör att jag med jämna
mellanrum tappar sugen,
särskilt som jag inte har
simningen att falla
tillbaka på som är
både en skonsam och
effektiv träning.
 
Längtar så att få tillbaka
grundkondis och styrka, samt
mista mina extra kg som
kommit som ett brev på
posten sedan simhallen
stängde i november...
 
 
 
 
 
Men samtidigt försöker 
jag göra det jag kan.
 
I stugan staplade jag lite
ved inför klyvning och 
tänkte på att använda 
ben och inte rygg, det är 
ju så trist när man blir
begränsad. Vägrar!
 
Jobbar på tacksamhet
och att vara glad för det
jag kan och inte bitter 
över det som inte fungerar.
 
Bästa sättet är att vara
snäll mot sig själv och 
försöka komma
igång igen.
 
 
 
 

Nu väntar frukost med
 kaffe, mammas tunnbröd
och pappas och Bogges 
nyfiskade och rökta abborre.
 
Det är sommar på en
smörgås det ❤️

 



Znogge säger

Tyvärr är det inte helt ovanligt att det blir lite av ett moment 22 över träningen men jag hoppas du hittar alternativ och metoder som passar dig.
Det kallar jag frukost!

2021-07-29 @ 13:25:30
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: