Ketchupeffekten

 
 
Ketchupeffekten är ett
faktum.
 
Just nu är jag involverad
i tre kurser som pågår 
prarallellt - det i sig är nog.
 
Men jag knyter även ihop 
ett sakkunniguppdrag som
varit arbetsintensivt, men
synnerligen intressant 
och lärorikt.
 
Dessutom fick jag överraskande
fina ord för min instats från den
andre sakkunnige som verkligen
värmde, då det inte är så vanligt
i den akademiska världen.
 
Och idag dök en ny förfrågan
upp om att granska en forsknings-
ansökan för Nordic Forest Research
(SNS) som ligger under Nordiska
ministerrådet. Men det var tyvärr
med väldigt kort varsel och 
tight deadline, så här var jag
klok och tackade nej.
 
I övrigt pågår olika insatser
för att lyfta redan avslutade
arbeten, intervju och pris för
filmen om mångbruk gör att
den forskningen fortsatt 
är aktuell (och en sista 
artikel på temat ska in
efter minor revison i slutet
av denna månad).
 
Även utvärderingen av EIP-Agri
uppmärksammans i kommande 
nyhetsbrev från Landsbygdsnätverket
och idag i Jorbruksverkets blogg.
 
Detta är kanske det roligaste med
forskningen, när den kommuniceras
ut på ett populärvetenskapligt sätt till
dem den berör! :-) 
 
Nu ska jag ta tidig lunch
och fundera över en förfrågan om
att ingå i en nordisk forskningsansökan,
som också kom idag.
 
Jag borde säga nej då även den är
med kort varsel, men jag behöver lite
mat i magen för att ta ett klokt beslut.
 
Och oavsett, så gäller det
att klappa sig själv på axeln 
sådana här gånger och säga
att "du är grym", du gör så 
gott du kan och det är 
gott nog!
 
 
 



znogge säger

Full rulle hos dig och bra jobbat men samtidigt klokt att inte åta sig för mycket om tiden inte räcker.

Kram

2021-11-18 @ 18:57:31
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: