Umeå och foto



Igår åkte jag till Umeå.
 
Mamma besökte sjukhuset
och medans hade jag en första
handledarträff med vår nya 
doktorand.
 
Var kul att träffa Misharch
och inte minst mina kollegor
Anna och Elsa som utgör
handledarteamet.
 
Mammas sjukhusbesök avlöpte
väl och vi rattade hemmåt.
 
Men det kan ha gått mindre bra,
jag glömde en kamera och tänkte
80 fast det är 60 så jag misstänker
att jag får en ny porträttbild
och böter lagom till jul 🙈 
 
Är väl iofs en tradition, för tre
år sedan fick jag ett foto från
andra hållet. Kan tycka att
jag borde ha lärt mig...
 
 


Som alltid lite slitigt för
ryggen att sitta i bil och köra,
så det blev tidig kväll igår.
 
Idag hade jag massor av
mail och frågor relaterade
till undervisning att lösa, 
och dessutom handledning
av uppsatser.
 
Men jag prioriterade friskvård
i samband med lunchen och
nu när det inte längre är
varmbad blev det 3100m.
 
Välbehövligt och skönt!
Ryggen jublar.
 
Nu landat i soffan efter middag
i form av spagetti och köttfärsås.
 
Roar mig med en tripp ned för
memory lane och tidigare stakar.
 
 Kan konstatera att årets nog ändå 
är den godaste (har dock haft en
med polkagrisar, men den hittar 
jag inte i arkiven...).
 
 
 



Popprinsessan säger

Trist med en ev bot så här i juletid när man hellre längre pengarna på annat, men, men..
Jag har inte ens bestämt vilken adventsljusstake det blir här i år :-)

2021-11-23 @ 19:19:09
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: