Hjärtat i skogen

 

Alltså vilken dag i 
skogen det blev!
 
En underbart fin
höstdag ❤️
 


Och det blev älg. 

Jag var inte skytten
men fick hjärtat ändå.
 
 


Vi har alltid rökt hjärtat
och ätit till jul. Men idag
testade jag att tillaga det.
 
Wow säger jag bara!
 
 
 

Lättstekt älghjärta med
pepparrotsvisp och 
picklad tomat - dra mig
baklänges vilken god 
wrap det blev!
 
Lär göras fler gånger 
kan jag lova. Testa och
ni lär inte ångra er.
 
 Kantarellerna från
gårdagen får således 
bli morgondagens 
middag...
 
 



znogge säger

Det har jag aldrig smakat och spontant känner jag att jag avstår. Tror inte det är något för mig.

Kram

2021-10-13 @ 22:06:44
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda säger

Låter mums. Rökt ❤ har jag ju ätit många gånger. Men inte sådär...

Svar: Verkligen gott, ska göras fler ggr kan jag lova!
Therese Bjärstig

2021-10-17 @ 11:16:17
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: