Squid game



Efter en förmiddag med
programråd x 2 så tog
jag lunch i kombo med 
friskvård och åkte och
simmade 2600m.
 
Kropp och knopo behövde
detta utan tvekan.
 
Och som mellis fick det
bli hallon och kvarg.
 
Man hinner tänka otroligt 
mycket medan man 
simmar...
 
Idag tog det här med 
ansökningar upp mycket 
av tankeverksamheten.
 
Och då jag nyss sett 
Squid game kunde jag inte
låta bli att dra vissa 
paralleller till akademin...
 
 
 
 
 
Väl hemma så började
snön falla och jag fick tända 
både ljus och slingor.
 
Blev en het fläskfilegryta 
till middag, och till efterrätt 
årets första lussekatter.
 
Och då de var så små
var det legitimt att ta två!
 
 
 
 
 
Nu läxläsning och sedan
troligen en tidig kväll med
en bok.
 
 



Linda/Candygirl säger

Vi har inte Netflix så vi har inte sett/ser Squid Game. Men jag kan tipsa om en mysig serie på Disney+ som ni kan se hela familjen.

Secret of Sulphur Springs.

Vi har blivit fast och då det är korta avsnitt (25 minuter) går det fort att se. Det är egentligen en barn/ungdomsserie men det struntar vi i då vi gillar något. Känns som en serie som borde passat som julkalender. Tidsresor. Extremt bra barnskådisar. Mysig stämning. Lite kul. Rekommenderas.

2021-10-27 @ 08:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: