Första trattisarna

 
 
Jag föredrar trattisar framför
gula kantareller vilken dag 
i veckan som hellst! 

 Och idag plockade vi
sädongen första trattisar.
 
Oj så goda toast på 
surdegsbröd det blev,
även om jag procentande
på med lite champinjoner 
också...
 
 
 

Tänkte plocka lite blåbär också 
men vi nöjde oss med att plocka 
hallonblad att torka till Pricken.
 
Lingonen är lite för omogna än...
 
Men jag sportade mina nya 
röda retro stövlar idag, och de
kom väl till pass då det var
blött i skogen.
 
Och i morgon så startar officiellt 
hösten 2022 i och med att barnen
böjar skolan. Bästa årstiden! 

 
 



Znogge säger

Då önskar jag en god skolstart!

Kram

2022-08-22 @ 10:55:24
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Elin började gymnasiet i Lycksele redan igår måndag.
Vi var på Öppet Hus och fick se lokalerna i söndags.
Nu hoppas jag ju bara att det ska gå bra…
Svamp plockar jag icke och det av två anledningar: jag hittar inte ätbar svamp och jag vet inte vilken svamp som är ätbar 😅
Håller med Dig att när skolan börjar då är det höst.
Ha en fin tisdag, kram

2022-08-23 @ 14:10:09
Popprinsessan säger

Här har kidsen gått 2 veckor i skolan idag och vi börjar komma in i rutinerna igen.
Älskar gula kantareller och hade gärna plockat om jag bara vetat vart jag skulle börja leta...
Hoppas ni får en bra helg!

2022-08-26 @ 11:31:40
URL: http://www.popprinsessan.se
Malin L säger

Retrostövlar låter fint. Har du bild på dem ?

2022-10-12 @ 21:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: