Fjärde advent och vilt

 

Terrys apelsiner är ett
måste till jul. Vanligen har vi
haft den blå mjölkchoklad varianten,
men i år fick vi vuxna en mörk och
barnen en variant i vitchoklad.
 

 
 
Man knackar den i bordet...
 
 
 
 
...och öppnar upp och kan ta
sig en klyfta riktigt god choklad!
 
Vi har haft en riktigt skön och 
avkopplande helg med spel och
klassiska filmer, besök hos nära 
och kära och inte minst har vi
hunnit gosa bulldog valp 😍
 
 
 
 
 
Idag blev det en kanonmiddag 
på vildsvin som vi fått levererat
av min släkting och jaktkamrat,
Angelica och Martin.
 
Så gott! Och hittade recept på
en så passande sås, med rött vin,
grädde, kickomansoja, viltfond,
torkade trattisar och färsk timjan 
som gifte sig med köttet och 
rotfrukterna 👌🏻 

Och i morgon börjar nedräkning
inför julledigheten på allvar! 

 
 
 
 



Znogge säger

Det låter som en choklad helt i min smak!

2022-12-19 @ 12:55:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Vilken god mat!
Tyvärr kan jag inte äta just den chokladen, är citrusallergiker och dumt att chansa.
GOD JUL!

2022-12-21 @ 13:38:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Hannas krypin säger

Den där chokladen påminner mig om min farmor. Vi fick alltid den där chokladen av henne i julklapp.

2022-12-22 @ 10:08:07
URL: http://hannaskrypin.se
åsa säger

Aldrig sett sån choklad. Vars köpte Du den?
Så go middag, inte dumt med släktingar bosatta på annan ort med tillgång till annat vilt.
Bulldog är ju så gosiga 🥰
Jag hoppas Du har en bra ledighet och får vila Dig i form.
Go fortsättning på julen och snart är det Nyår… kram

2022-12-26 @ 14:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: