Blossa 2022 och klimp

Alltså årets Blossa kan nog
vara en riktig hit, blir kul 
att testa!
 
Annars så betar jag av deadlines
och måsten så att jag rent av
kan klappa mig själv på axeln.
 
Hatar att ha kniven på strupen,
utan vill ha marginaler, och nu har 
jag fixat tre saker som har leverans
först kommande och näst
kommande vecka.
 
Så det gjorde att jag kände att
jag hade utrymme att hoppa på 
en ny ansökan med tidigare ej
kända medarbetare som verkar
vara riktigt intressant!
 
 
 

Frossar även i klimpsoppa 
nu när jag kokat massor av älgben.
 
Varianten med kött och morötter
är gott, men för mig är det ändå
renodlad klimpsoppa som gäller
och som bums tar mig tillbaka
till barndomen!
 
 
 



znogge säger

Ja, det är kanske en kombination som fungerar på årets glögg.
Jag har aldrig smakat klimp eller klimpsoppa men spontant tycker jag inte det ser tilltalande ut. Förhoppningsvis så smakar det mycket godare :D

Kram

Svar: Ja är nog lite som med palt/kams att man måste växa upp med det för att uppskatta det till fullo!
Therese Bjärstig

2022-09-15 @ 14:53:05
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Klimpsoppa är nog väldans norrländskt, vi kanske är ensamma om denna värmande och goda soppa?
Ofta kör jag en kombination med en burk köttsoppa nerhälld i buljongen, det blir enligt J mer mat.
Kram

2022-09-15 @ 14:57:50
Frida - Vita villan säger

Ser så mycket fram emot att testa årets glögg. Gillar både rom o lime så den faller nog även mig i smaken. Klimpsoppa alltså, jag har missat något. Min man älskar det och jag fattat ingenting =))

2022-09-17 @ 08:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: