Färgen rosa och Hello Kitty...

... har invarderat vårt hem. De anlände ungefär samtidigt som Luran - märkligt! ;-) Har precis hängt dagens tredje maskin (som var den mest rosa/hello kitty ansamling av kläder jag någonsin har sett), och inser att vi numera sorterar kläder i en vit hög, en svart/mörk hög, en kulör, och en rosa/röd (då det är en färg som har en tendens att färga av sig...). Tidigare var det vitt och kulör som gällde, och ibland en svart med mannens arbetskläder. Det var tider det... Jag gillar verkligen INTE att tvätta, och det hela blir ju inte direkt bättre av att man sparar ihop ett par veckors tvätt, med en liten i huset kan jag lova att det blir MYCKET tvätt då. Så nu har jag bestämt mig för att få bort ALL tvätt, inte en matta, eller sommar jacka eller något annat mindre "akut" ska få ligga där nere. Till mitt försvar kan jag dock meddela att avloppet nere i källaren varit tätt, så det har faktiskt inte gått att tvätta på ett par dagar...  Summa sumarum av allt svammel här och mitt tvättande är att jag omedelbums behöver åka på någon affär och införskaffa mig en tvättställning, för nu räcker inte linorna till i källaren!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: