Påsk hos oss

Som ni säkert redan märkt har jag startat påsken, och nu är det officielt då "riset" är pyntat och klart! Sak efter sak har fått smyga sig fram. Igår sådde jag prydnadsgräs, och jag hoppas det gror snabbt så jag kan göra mitt lilla påskarrangemang. Dessutom ska ett rede av ris tillverkas, så successivt kommer det att tillkomma saker ända fram till själva påskafton. Precis som till jul tjuvstartar jag i god tid - annars hinner man ju inte njuta av allt det vackra! För när högtiden väl är över åker grejorna snabbt tillbaka i det skåp det hör hemma i tills det är dax att plocka fram dem igen nästa år



Igår åkte det limegröna all världens väg, och nu går vardagsrummet som sagt i påskigt gult, uppblandat med beige, brunt och vitt. Jag hade gärna haft något annat än panelgardiner att hänga upp, men de får duga även i år. Jag vill inte kasta ut pengar på gardiner såtillvida om jag inte hittar gardinerna med stort G. För tillfället finns det så mycket annat som prioriteras istället.



Nu är det byte av dator och internet uppkoppling som gäller. Nuvarande dator skall lämnas tillbaka till min tidigare arbetsgivare nu på fredag, så det är rensning och kopiering av filer som står på schemat ikväll. Jag vill absolut inte förlora några bilder. Min privata dator är också det en liten behändlig sak, den enda nackdelen med den är att jag inte kan trycka in digitalkamerans minneskort direkt in i datorn utan måste gå via ett USB eller med kabel från kameran. Men det ska nog gå det med. Men nu vet ni anledningen om det ekar tomt här på bloggen en tid...

Dessutom kommer elektrikern i morgon för byte av mätartavla och jordfelsbrytare, så då får vi se om vi "ses" något. Det beror på hur länge batteriet i datorn räcker ;-)

KRAM

Therese






MADE BY seLes



Vill du köpa en handgjord budskapsbräda som jag gjort?
(Ni hittar ett urval av brädor i olika inlägg som återfinns i kategorin pyssel i bloggens vänstra spalt)

Skriv då en kommentar eller kontakta mig!
[email protected] 


Vill du vara med i utlottningen av en Budskapsbräda ©seLes
med texten Home Sweet Home - då går du in här.



Alexandramarias säger

Kvinnor som hatar män. Läs på min blogg...



http://alexandramarias.blogg.se

2009-03-24 @ 22:48:10
URL: http://alexandramarias.blogg.se/
Jenny säger

hahahah men va tusan du är nog lite av en favvis ;)

2009-03-24 @ 23:04:49
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Åh jag hinner inte kommentera alla härliga inlägg du har, men du ska veta att jag läser vart enda ett.

Påskpynt tycker jag också att man ska plocka fram i tid, man fyller ju liksom på vart efter, så ska man ju hinna njuta av det. Mitt påskpyntande kom av sig lite dels pga att limet givetvis tog slut och bomullsbanden jag bara trodde att jag hade minst 10m av finns bara inte...??? Vart tar saker vägen igentligen?

Vad bra att Dobby och du hängde med på promenaden, glömde bara skriva på bloggen att korten/spaningen

skede i söndagseftermiddag. Men jag är inte så bra på att peta in bilderna via kappel till datan så jag fick vänta på att sonen hjälpte mig idag.

Så är det när man inte hänger med i tekniken.

Kram Marie:)

Ps. Hoppas det går bra med eran el och bytet tillbaka till din dator.

2009-03-24 @ 23:17:22
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
Mari säger

Nu har jag köpt nya gardiner till rummet....gjorde det i måndags. Ska bli spännande, de andra får komma upp i höst (kanske). Jobbigt när man får lämna tillbaka datorn och rensa allt. Jag använder alltid sladd när jag ska föra över mina bilder, orkar inte ta ut minneskortet, vet inte ens om det går att sätta in i denna dator.



Inte illa att du har påskpyntat, här blir det en tupp och några hönor max, tror inte ens jag ska vara hemma.



Ha det så gott och kram!

2009-03-25 @ 05:47:15
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Leonora - The Magic Memories säger

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-25 @ 05:53:01
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Lovisa säger

Ja men det vore nått kan vi leka lite på morgonen !hihi !



Ja det har du rätt i det hrä med vardagslyx men man tänker bara inte på det blommor är verkligen vardagslyx !!!

2009-03-25 @ 06:55:01
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
MiaMaria säger

Hejsan!



Ja, det gäller att vara ute i god tid.....för påsken är ju över lika snabbt som den kommer...så varför inte tjuvstarta.......



HA´en skön och grön vecka!

MiaMaria

Vendela säger

Ja påsken är ju så himla kort så man MÅSTE ju tjuvstarta om man ska hinna njuta av påskpyntet :-)



Du har så fint hemma; verkligen god smak!



Kram o ha en bra dag!

2009-03-25 @ 09:03:27
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: