Ljus i mörkret

Det börjar vara ordentligt mörkt nu om mornarna, men vad
gör det när man har människor som lyser upp ens annars
mörka morgonstund?

I morse försov sig mannen, men han tog ändå sig tid att
skriva en liten lapp med en varning om att det var halt på bron
så att jag inte skulle trilla - är inte det kärlek så säg? ♥

Lurans lilla hand i min på väg till förskolan var ett
annat litet glimmande ljus denna morgon.

För att inte tala om den underbara personalen
Lurans förskola! De är gudomliga, idag höll jag inte
på att komma därifrån - så trevliga är de!

Det är fantastiskt att ha så fina hämtningar/lämningar,
det ger en känsla av att hela dagen ska bli bra!

Sist men inte minst så tändes ett stort klart brinnande ljus
då jag öppnade min mail.

Hjälp säger jag bara! Men framförallt TACK till
alla er nya läsare som hittat brevikonen i det vänstra fältet
här i min blogg. Era varma ord värmer verkligen
och jag uppskattar verkligen att ni tagit er tid att skriva till mig!

Jag är nämligen så glad att ni är så många som hittat
hitt till Sockenvägens Söta på senare tid, NI ger mig en
otrolig inspiration och glädje ska ni veta!






Och på tal om just ljus...

Så här på höst- och vinterkanten går det åt många ljusSockenvägen.
Jag älskar levande ljus, och har en mängd lyktor placerade överallt i
mitt hem. Men även ljusen i sig kan vara en prydnad.

Istället för att gömma värmeljusen i ett skåp har jag valt att
placera dem i en glasburk med en bit spets knuten omkring.

Det blir ett gulligt, men framförallt praktiskt blickfång!

Hur förvarar du dina ljus?




sara säger

Hmm..mina ljus förvaras nedtryckta i nån låda. Så när man behöver nya får man rafsa runt ett tag. Kanske ska sno din fina idé ;)

Nu måste jag ju in och kika på de fina smyckena på Kreativ insikt. De såg jag inte innan...

Vilken härlig dag, med så många ljuspunkter.

Stor kram till en fin bloggvän :)

2009-10-20 @ 17:12:50
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Anonym säger

Det är kärlek det!

Min sambo ringde hem i morse och varnade för halkan=)

Kram

2009-10-20 @ 17:34:32
Emma säger

Det var min kommetar det där=)

2009-10-20 @ 17:35:07
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: