Mysig 1:a adventshelg

Prisvärda lyktor med hjortar, finns på ICA i 3-pack för 29 kr.
 
 
Hoppas ni har njutit och fortfarande njuter
av en mysig adventshelg.
 
Här inleddes helgen med filmmys, och när barnen somnade
passade jag och maken på att slå in alla julklappar medans
vi lyssnade på julmusik och drack ett glas rött.
 
lördagen smet maken iväg på en svensexa för
en vän som gifter sig på nyårsafton.
 
Själv hade jag nöjet att fylla köket på Sockenvägen med 
ett gäng trevliga tjejer. Vi åt och drack gott, och pratade en
massa strunt och hade på det hela taget en toppen kväll.
 
Något vi snart måste göra om!
 
 
 
Underbara burkar som ni hittar på Blomster. Jag hade kakburken
sedan tidigare, men har nu också den större brödburken
hemma i mitt kök - tack för det Liza!
 
 
Söndagen inleddes med en gemensam frukost i grannhuset,
efter att barnen fått sina adventspresenter och vi sett det
andra avsnittet av årets adventskalender (som får
tummen upp av både mig och barnen).
 
Sedan lite mys med pappan i huset innan han åkte iväg
för att jobba, och nu ska vi snart bege oss mot byn
där mamma bjuder på uppstekt kams.
 
Beroende på när vi kommer hem och hur pass
pigga vi är (Bogge har nämligen sovit minimalt två nätter i rad,
vaknat och varit orolig och haft svårt att komma till ro utan nappar,
men dock aldrig frågat efter dem) får vi se om det blír en runda
upp på samhället, det är ju skyltsöndag här i dag och
har man tur kanske man stöter ihop med Tomten ;-)
 
Annars nöjer jag mig med en mysig kväll i soffan
där jag planerar att se  filmen "Tomen är far till alla barnen"
vilket mer eller mindre kommit att bli en traditon.
 
Önskar er alla en fortsatt fin 1: advent ♥
 
KRAM
 
 
 
 



Åsa säger

Låter som Ni haft en fin helg så här långt å dagens planer låter mysiga.
Vi hade faktiskt tänkt besöka Dorro i dag, julmarknad på MB, men nu blir det inte så pga diverse anledningar (bl a min bråkiga mage).
Brödburken är ju bara SÅ fin, kanske kan ett exemplar flytta hem till mig oxå ;-)
Vet inte om det blir nå Zumba/Dorotea på torsdag då J ska i väg till Umeå, alla namnunderskrifter ang folkomröstningen ska lämnas in å kanske, vad vet jag... åker även Simone i väg.
Ha en fin 1a Advent *kram*

2012-12-02 @ 12:55:24
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Sussi säger

Verkar som om du är lika nöjd med den här helgen som jag är :)
Du har alltid så fina detaljer med på dina bilder. Tycker bröd och kakburkarna är så fina!

Kramisar

2012-12-02 @ 13:19:21
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Jenni säger

Trevlig första advent!

Skoj med tjejträff :-) Har tar vi det bara lugnt och myser, drack lite glögg igår och idag har min bror med barnen varit här och hälsat på.


Tror vi hoppar över syltsöndagen faktiskt, barnen är trötta och känns jobbigt att starta bilen. Blir nog första året vi missar det, men känns samtisigt inte som det är så mycket vi missar.

Ha en fin kväll!
KRAM

2012-12-02 @ 14:47:21
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Så mysigt! Leija sitter som ett ljus i soffan när adventskalendern visas, så gissar att hon gillar den. Haha, den filmen e bara så bäst!
Kram

2012-12-02 @ 15:04:57
URL: http://skuggis.wordpress.com
Annika - kort & gott säger

Låter som att du haft en kanonhelg! Själv så var det traditionsenligt adventsbak i går och idag njuter jag av tända ljus, en härlig brasa och att bara vara.

Jag tycker nog att du ska testa instagram, det är inte alls så tidskrävande som du tror, men otroligt roligt! Jag har faktiskt uppdaterat min blogg idag, med just instagrambilder.
kram Annika

2012-12-02 @ 15:05:40
URL: http://annikakortogott.blogspot.com/
Linda säger

Låter som en perfekt helg... här får bus sin adventspresent när vi kommer hem.. vi är fortfarande kvar i Lilla gula huset - vi ska ha middagsgäster ikväll innan vi vänder åter hem mot lägenheten. kalendern ser vi ikväll. Vi sover för länge på mornarna för att hinna..

2012-12-02 @ 15:31:43
URL: http://www.candygirl.nu
Kristina säger

Tack för en mysig kväll, detta måste vi verkligen göra om snart! Kram

Svar: TACK SJÄLV <3 Du kan tro att jag hade god matlåd att skicka med gubben i går, han tyckte vi skulle ha tjejmiddag oftare ;-P Men med tanke på hur mycket vi hade kvar i vindunken så tycker jag allt att vi skötte oss lite svag *ler* Men trötta småbarnsmammor blir det inte mer partaj på, vi får ta igen det vid annat tillfälle! KRAMIS
Therese Bjärstig

2012-12-02 @ 18:03:07
Tina säger

Hej finaste! Haha! Vi pratade om den filmen idag, sa att den måste vi se snart då det är tradition så här i juletider. Låter som att ni har haft en helt perfekt helg finaste! Kram ❤

2012-12-02 @ 19:41:55
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Emma säger

Tack för en bra kväll. Kommer nog fasen drömma om maten inatt, för d va så gott mmmmm. Sen kan man ju säg att jag blev populär i dag när jag kom hem, viktor har sprunge runt å äte älgkött hela dan tror jag haha.

2012-12-02 @ 21:20:59
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
Nina säger

Ja det kommer säkert dyka upp fler blogginlägg snart! Måste återfå motivationen att ta tag i min vikt igen och i bloggvärlden finns massor av inspiration =)
Tack de va snällt och roligt att du tycker det strålade om mig. Hade en sån där super bra dag lixom. Låter som du haft en tipp topp helg. Härligt =)
Kram kram

2012-12-02 @ 21:54:11
URL: http://www.ninuz.blogg.se
Ljuvligtvitt säger

Låter som en kanon helg :))
Har ni alla klappar klara redan?
Jag har bara två köpta, blir säkert att stressa i sista sekund.. Har faktiskt lite brist på fantasi också, tycker dom har allt :P

Åh gilla gilla gilla lyktorna!
Priset också ;)
Burkarna är också riktigt charmiga!
Förstår att du är glad över en till :)

Hoppas Bogge sover bättre i natt!
KRAMAR <3

nathalie säger

hej :)
vilken är din favorit blogg ? :)

Kram :)

2012-12-03 @ 00:58:16
URL: http://rasmusmamma.vimedbarn.se/
Ing-Britt Rosenback säger

God morgon vännen!

Visst är dom snygga och prisvärda dessa små ljuskoppar. Jag kommer nog ha mina framme hela vintern.
Bröd/kakburkarna är oxå riktigt fina och praktiskt att slippa påsar på bänken som vi har ;).
Vad kul med en tjejkväll fylld med fnitter och massa gott både på tallriken och i glasen.

Helgen i storstaden har varit riktigt bra och jag tror tjejerna blev supernöjda. Vi har sett såå många fina och duktiga hästar och även hunnit med att shoppa en del :).

Ha nu en bra start på veckan, kramar Ing-Britt

2012-12-03 @ 05:09:42
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Go'morgon vännen, jag hoppas Ni sovit bättre i natt alla tre (jag antar mannen sovit själv någon annanstans) lite kyligt i dag, ovan att tempen är runt minus 17, men hellre lite kyligt än regn å blask.
Jag hoppas Du får en bra måndag *kram*

2012-12-03 @ 07:43:27
ansepanse säger

:) den filmen har jag också sett några gånger :)
hoppas att Bogge kommer till ro och kan sova gott utan sina nappar
bamsekramar vännen

2012-12-03 @ 11:56:31
URL: http://kinaguld.blogg.se
Cissi säger

Ni verkar också haft en trevlig helg :)
Har ni handlat alla juklappar redan?
Jag har inte ens börjat...precis som vanligt med andra ord ;)

2012-12-03 @ 13:47:20
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Johanna säger

Jätte fina saker!

2012-12-03 @ 19:02:56
URL: http://joherman.blogg.se/
Johanna säger

Vilken mysig blogg du har! Ha en fin kväll =)

2012-12-03 @ 19:03:29
URL: http://johannasmumsigasmycken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: