Längtan

 En primula som prydde vårt köksbord i fjol.
 
 
Jag har en galen längtan efter vårblommor i alla dess former,
samt ett sug efter att pyssla, måla om möbler och göra om här
hemma. Samma visa varje år vid den här tiden.
 
Kanske bidrar det faktum att det just nu är minus 25 grader
ute och att våren/sommaren känns ovanligt långt bort?
 
Maken har åkt och jobbat, så jag och barnen får roa
oss bäst vi kan. En dinousariefilm rullar just nu,
och sedan ska vi göra fruktsallad har de bestämt.
 
Jag tänker passa på att plocka in en gammal
vass sak och se om den kan tänkas passa
som dekoration på väggen i vardagsrummet.
 
Kan ni gissa vad det är jag fått för mig att ta in från
boden och använda som dekoration?
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



ansepanse säger

en vass sak :) en gammal kniv kanske, jo det tror jag eller ett gammalt svärd, nej, det tror jag mindre på :)
uha, vad kallt, fruktsallad och en film låter bra
vilken vacker primula :)
Sv: jag skulle inte ha något emot viltkött heller, har bara smakat på älgstek en gång men jag kan ju säga att jag fortfarande kommer ihåg hur gott det smakade
ha en mysig innedag nu, du och barnen
bamsekramarna <3 till er alla

2013-01-13 @ 11:08:38
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Gissar på en gammal rostig såg :)

Nu börjar t o m jag tycka vi haft kallt lite för länge, svårt att vara ute nå längre stund utan att förfrysa.

Ska uppdatera blogg under eftermiddagen, ska bara sova nån timme först.

*kram* å tack för Du bryr Dig om <3

2013-01-13 @ 11:17:50
Annika - kort & gott säger

Det är något visst med blommor den här årstiden tycker jag, tulpaner, pärlhyacinter och krokus på bordet är en härlig förnimmelse om att våren kommer så småningom. Även här nere i Jönköping är hela världen vit igen, men vi har bara några få minusgrader.

Blir så ofantligt nyfiken på vad det är du hämtat in och ska pynta med!
kram Annika

2013-01-13 @ 11:45:57
URL: http://annikakortogott.blogspot.com/
Lizas Lantliv säger

Hihi känner igen mig såå igen!!
Vill fixa, greja, måla o dona!
Och vårblommor längtar jag oxå efter!

Jaa jag vet precis hur det är, hade inte maken köpt en åt mig vet jag faktiskt inte om jag hade lagt pengarna på en själv... dyrt men SÅ kul!

Kramar i massor! <3

2013-01-13 @ 12:12:56
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com
Jennie & FrökenFlis säger

en gammal ullsax kanske? eller vad dom heter :)

Jag är också sugen på att fixa och dekorera med blommor, ska ta mig till blomsterhandeln nu i veckan tänkte jag då jag har värdecheckar där o fylla ut mina tomma krukor här hemma, så stället får lite liv ;)

Stor kram!

2013-01-13 @ 13:01:40
URL: http://jenniesays.blogg.se
rundamamman säger

En fårsax! Fast sen såg jag gissningar om sågar och knivar också så då blev jag ju osäker...

2013-01-13 @ 13:06:54
URL: http://rundamamman.blogg.se
Emma säger

Har mailat dig en bild på ugglan :)

Svar: TACK!!! :-)
Therese Bjärstig

2013-01-13 @ 13:19:50
URL: http://www.embra.blogg.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Kan det vara en sån du skrev om i förra inlägget? Hoppas för din skull ;)
Men vasst? Nja... nyfiken!

Dinosaurie filmer spelas gärna här också :)
Dom är ju både häftiga och liiiite läskiga hähä.


Ah det är trist att vara inne för mycket.
Ni kanske kan göra stearinbilder?
Det ska vi göra i veckan :)

Tog nyss en promenad med Vide, och fy så jag hostar. Tycker mina lungor borde börja bli bra.. Men det var härligt med frisk luft ändå :)

MÅNGA KRAMAR ♥

Christin säger

Hejsan! Vi i Byn har också kallt idag, men det är så himla fint och fortfarande ljust!! Bengt och jag har varit ute med hundarna i skogen och det var faktiskt inte så kallt som termometern visade, mycket tack vare att det inte är så "snåigt" idag.
Sen så tänker jag laga till inbakad älgfilé med murkelstuvning... Det måste vara 20 år sedan sist men känns riktigt kul och det smakar gott innan jag har satt ihop allt. Spännande i alla fall.
Tänk vilken härlig tid vi nu har framför oss... KRAM!

Svar: Hej! Ja det såg underbart fin ut ute, men jag bylase inte på mig och tog med ungar och hundar ut, får anstå till en annan dag. Men jag packade iaf in dem i bilen och åkte till Byn för söndagsmiddag på riset, inte dumt! :-D Men älgfile å murkelstuving lät ett strå vassare måste jag medge *ler* På väg hem nu ikväll så låg tempen på 26-28 hela vägen hem, oj så skönt att bilen inte stannade.... Nu te, sedan nattning av barnen så vi orkar med vardagen som tar vid i morgon! KRAMAR
Therese Bjärstig

2013-01-13 @ 14:30:57
carina säger

Visst längtar vi efter vår och dess blommor♥
Men som du säger... känns avlägset, när kylan biter sig i.
Fruktsallad är aldrig fel :)
Kramen vännen♥

2013-01-13 @ 16:02:04
URL: http://Izors.com-blogg.blogspot
Sussi säger

Längtar till våren och sommaren jag med. Men inte för att jag får inspiration till massa projekt. Nä, så duktig är inte jag. Snarare lat ;)
Men däremot så längtar jag tills dom första värmande solstrålarna, när man kan kasta av sig jacka och tjocka kläder, gå ut på tomten och njuta av alla knoppar som växt i rabatterna..

Kramisar

2013-01-13 @ 16:05:55
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Linda/Candygirl säger

en såg tänker jag på... men jag antar att du visar oss snart.

Vi har bara haft sex grader idag. Nu är det nio men betydligt behagligare än i går. Och långt ifrån er temperatur.

2013-01-13 @ 16:07:29
URL: http://www.candygirl.nu
♥ Carina ♥ säger

Ja burr vad kallt det är! Här eldas det i kaminen för fullt :)
Hmm... vass sak? Jag får nog vänta och se ;)
Kram

2013-01-13 @ 17:03:13
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Film & fruktsallad lät inte helt fel!
Kram

2013-01-13 @ 17:58:54
URL: http://skuggis.wordpress.com
Eleonore- Kokboksutmaningen säger

Som jag längtar efter vårblommor såsom tulpaner, det är ju så fint :D
Hoppas du snart får i dig en semla hihi. Kram!

2013-01-14 @ 15:22:54
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: