En "ny" julklänning

 
 
 
Sedan jag såg en rödprickig klänning i ett
av alla mina julmagasin har jag varit sugen
på att klicka hem den.
 
Men när jag såg priset så blev jag lite
mer förnuftig. En röd klänning är nog inget
jag kommer att använda särskilt ofta...
 
Och då slog det mig!
 
Jag har ju en oanvänd klänning som
hängt i min garderob de senaste 5 åren!
 
En klänning som jag fyndade på pang rea
i London, men som jag aldrig hann ha innan
jag blev gravid med Bogge...
 
Och sen har jag aldrig kommit i den igen.
 
 
 
 
 
 
Prislappen sitter ännu kvar,  
så i år till jul tänkte jag inviga den!
 
Bättre sent än aldrig sägs det ju ;-)
 
Med svart strumpbyxor och en svart kofta
eller bolero kommer det att passa ypperligt
till den tänkta svart/vita julen.
 
Nu måste jag bara hitta något fint till barnen,
för det är lite av en tradition att de ska få något
fint på julaftonsmorgonen att sätta på sig!
 
Brukar ni ha speciella "julkläder"?
 
 



znogge säger

Barnen har alltid haft det och Husse har alltid kostym. Ibland köper jag en ny julklänning men det kan också bli en favorit i repris...

Vilken snygg klänning du hittade! Kommer att bli perfekt till jul eller nyår med för den delen :-)

Kram

2013-11-20 @ 13:29:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Fröken L säger

Jätte snygg, kanon och kunna leta på sådan fynd som redan hänger i garderoben.. ;)
Köpte "julkläder" till S igår, men eftersom hon vägrar det mesta i rött så komme hon att köra på svart lite glittrig/paljet kjol i tyll och en mörklila tröja med glitter/paljetter i ett hjärta fram.. :)
Själv ska jag med leta i garderoben och se om jag kan hitta nått till mig.. kommer dessutom at tillbringa hela morognen och fram till em i jobbstassen då jag åtog mig att jobba denna jul, kände att det var "min" tur, hha.. Men vi firar inte jul förens på em så det går fint ändå .. :)

Tycker absolut du ska testa kettlebells, väldigt effektiv och rolig träning.. :) i love it !!!

2013-11-20 @ 13:36:45
URL: http://liteomalltihop.blogg.se/
ANGELICA - hälsosamt mål säger

Superfin klänning :D

Svar: Tack snälla du!
Therese Bjärstig

2013-11-20 @ 13:56:20
URL: http://angelica.blogg.se
Emelie - Mamma till M säger

Hej och tack för din omtanke :) Nu har vi varit till läkaren imorse iallafall och fick ny astmamedicin och troligtvis är det något virus, som man får vänta ut! Men vi ska in på fredag igen och ta ny snabbsänka och sådär om han inte blir något bättre. Det är ju så himla jobbigt när ens barn är sjuka :(

Åh, vad härligt att få komma på en nyanvänd klänning att ha! Fin var den också :-) och man har nog mer användning för svartvit klänning än röd som du säger!!!

Ha en fortsatt bra dag, Kram <3

2013-11-20 @ 14:21:58
URL: http://njutensmula.se
Nina säger

Vilken fin. Du och Carro får glänsa ikapp på julafton <3
Har då ingen aning om va man ska ha för julkläder iår. Inge kul att klä upp sig då man är som en sjöelefant :-/
Men pojkarna ska ha fina kläder på sig, fast om dom får välja själv så är det arbetsbyxor som gäller.
Kramis

2013-11-20 @ 14:37:04
URL: http://ninuz.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Åh, vilken fin klänning! Ja, klart man ska va fin på julafton! :)
Sv: Gullig du e! Du skulle bott i Umeå. Flyg mellan Ängelholm & Umeå tar ju bara lite mer än en timme ;)
Kram

2013-11-20 @ 14:51:21
URL: http://skuggis.wordpress.com
Nadja säger

Här är det också tradition med finkläder i julklappen på julaftonsmorgonen till barnen. Hade ett helsicke att hitta nån fin klänning till Wilja men till slut hittade jag en på HM.

Till mig själv blir det klänningen jag köpte till förra julen. Prislappen sitter kvar än eftersom vi firade jul med magsjuka och myskläder istället för julmiddag och finkläder förra året;)

Svar: Kul att ni med har sådana traditioner, och du jag håller tummarna HÅRT att ni aldrig mer behöver uppleva en liknande jul igen. Fy! Men hörde på radion i går att vinterkräkis är på intåg, och tänkte att då lär man väl få det lagom till jul.... hoppas inte!
Therese Bjärstig

2013-11-20 @ 15:07:28
Åsa säger

Så fin Du kommer att bli i klänningen, helt perfekt att hitta sånna go' bitar i garderoben :)
Jo men ja visst, alltid nya jul kläder, i alla fall på Elin ;-)
Tur Din mobil återuppstod, klart det tjorvar efter strömavbrott osv,
Är hemska mamman... glömde bort Elin & T, tur de är så stora ;-) ljag skulle slå på DVD till dem, de ville se film medan de fikade, jag sa jag kommer strax... glömde helt bort detta, Elin kom å var sur, nu ade de väntat länge...
Ja ja så kan det gå,
Kram

2013-11-20 @ 15:44:45
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Susanne säger

Åhhh vad fin!!
Visst tänker man till lite vad man vill ha på sig på julen. Gärna något matchande till årstiden. Jag har inte kommit på än vad jag vill ha i jul..
Rolig tradition med att få kläder att ha på sig på morgonen :)

Sv. Jag köpte Multi Floran i vår Ica-butik. Man tycker ju att den borde finnas på fler ställen. Men när jag tänker efter så har jag nog inte sett den någon annanstans heller..

Kramisar

2013-11-20 @ 17:24:10
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
ansepanse säger

superfin :) du kommer att se ut som, först tänkte jag skriva prinsessa, men jag menar förstås drottning :)
jag har ännu inte bestämt vad det blir till jul
Sv: mm, förstår precis hur du känner med barnen, visst känns det fel när andra ser dem mycket mer om dagarna än vad du gör <3 mitt hjärta svider lite för dig
fint att pajen är klar och tack snälla :)
kramen och en fin kväll till dig och busisarna <3

2013-11-20 @ 18:29:06
URL: http://kinaguld.blogg.seskyl
ansepanse säger

Sv: då förstår jag att Bogge var trött <3
ta nu och lägg dig i tid och så lovar du att köra försiktigt imorgon, fint att Magnus kommer hem och kan hämta busisarna från dagis
bamsekramen vännen <3

2013-11-20 @ 18:54:52
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / Candygirl säger

jepp... jag brukar klä både mig och bus extra fina. Maken får sköta sig själv - men det gör han bra. Har dock inte köpt nåt nytt till den här julen - ännu.. det kanske kommer.

2013-11-20 @ 20:24:59
URL: http://www.candygirl.nu/
Jennie & FrökenFlis säger

den var ju jäättefin! :) Iår kööpte jag mig en långärmad klänning från Desigual, först tänkte kjag som dej, älskade den i rött men kom på mig själv med hur användbart det egentligen är, så det fick bli samma fast i höstiga, bruna toner istället. Jättefin är den! :)

Haha, det flödar av mysiga marknader här med några mils radie, i helgen tror jag det är minst 4 olika att välja mellan! (HUR ska jag kunna välja?)
Men imorgon kväll åker vi till Kobergs julmarknad, den är tradition varje år och imorgon fick jag bytt till mig en dagtur på jobbet istället för min kväll jag skulle gjort, så jag kan åka på den ;)
det är så mysigt där, två stora stall med mat och konsthantverk, sen kan man gå och beundra det stora slottet också. :)
Jag ska försöka komma ihåg kameran ;)

KRAM!

2013-11-20 @ 20:33:03
URL: http://jenniesays.blogg.se
Popprinsessan säger

Jättefin! Jag har ofta något rött på julafton, när jag tänker efter ;-) Fast i år blir det kanske inte rött, för jag har också många oanvända klänningar i garderoben att välja på!
Kram

2013-11-20 @ 21:29:20
URL: http://www.popprinsessan.se
Britt säger

En sån vacker klänning,och den har du haft i garderoben.Då är det dags att ta fram den....Jag tycker att man vill klä upp sig när det är julafton,ofta en klänning som man trivs i.Ibland köper man nått nytt,men rean börjar ju i mellandagarna så oftas väntar man...Här har kylan kommit men ingen snö.Var rädd om ryggen.Kram

Svar: Ja huvudsaken är att kläderna är bekväma, för käner man sig inte bekväm ser det ju varken bra ut eller så kan man njuta av kvällen. Luran har pekat ut en liknande rndig klänning, så vi ska var lite av likisar på hennes begäran. I dag blir det jobb förmiddag, å eftermiddagen ska jag ägna åt att börjastäda och göra advent, hittade billiga julkappor på rusta till barnens rum som de fick i present, de blev så glada :-D Önskar dig en fin fredag och en trevlig helg! <3 KRAM
Therese Bjärstig

2013-11-20 @ 21:50:21
lolla säger

åhhh vilken fin klänning, blir absolut perfekt till julen...
jaaaa vi brukar klä upp oss på julen lite iallafall, men jag köper inte någor ytan tar det jag har...har en svart spetsklänning som jag brukar ha med en röd kofta till.
kram på dig lolla

2013-11-21 @ 07:08:27
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Tina säger

Men åh vilken SNYGG klänning vännen! Den kommer du bli supersnygg i! Hoppas du mår bra idag finaste! KRAM

2013-11-21 @ 07:23:44
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Cissi säger

Jätte fin klänning!
Kul att den kom till användning tillslut :)
Precis som du skriver, en röd klänning kanske inte används mer än till något enstaka tillfälle.

Något nytt till jul brukar vi alltid köpa men i år blir det bikinin ;)

KRAM

2013-11-21 @ 08:55:20
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Skitsnygg klänning!!! Kul att kunna shoppa i sin egen garderob :-)

Ha en underbar fredag och helg

KRAM

2013-11-22 @ 07:20:38
URL: http://tomtensdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: