Kan det vara sant?

 
 
I vanlig ordning så hade
jag bara lämnat min kryddbalja
åt sitt öde. Kryddorna fick vissna
ner och så har de varit täckta av
meterdjup snö.
 
Idag när jag skulle vända ur baljan
på komposten så såg jag att det
var grönt däri?!
 
 
 
 
Så försiktigt klippte jag bort
det döda och vissna.
 
En kvist mynta var på g,
oregano, timjan och så
även gräslök. 
 
Kanske var det dumt att
jag tog bort det döda som
verkat skydda dem från
att frysa?
 
 
 
Även tulpanlökarna är
på G, dock brukar maken
hinna klippa ner dem med
gräsklipparen innan de
hinner slå ut...
 
Idag har jag lagt lite
karré i marinad så senare
åker vi nog till byn å grillar.
 
Det börjar banne mig
vara vår även här!
 
 



Jessica Högberg säger

Härligt när man slipper fixa;)

2018-04-29 @ 16:11:25
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Znogge säger

Kryddväxter och örter har en förmåga att klara sig bättre än vad man tror. Bara att tacka och ta emot!

Kram

2018-04-29 @ 18:14:22
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: