Fånga dagen

 
 
Fördelen med mitt
jobb är möjligheten
att jobba kvällar eller
tidiga mornar.
 
Har gjort det i veckan
för att hinna gå igenom
en rapport jag är med 
och skriver och för att
kunna vara ledig ett
par timmar medan
det är ljust ute.
 
Kände att jag behövde
fånga dagen, få dagsljus
och göra ett sista släpp
och jaktdag nu när mer
snö utlovas.
 
 
 
 
 
På sina ställen var
det rejält tungt att 
pulsa fram, och på
andra ställen stack
bärriset ännu upp.
 
Mycket spår och en
lega efter ko och kalv.
 
Men idag blev det
ingen älg, bara massor
av frisk luft och kalla tår.
 
 
 
 
Underbart vitt,
tyst och magiskt.
 
Nu börjar det dock 
mörkna igen och jag är
hemma och värmer tårna,
dricker kaffe och ska
jobba några timmar
till innan jag gör helg.
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Idag har det typ inte blivit ljust utan mer varit skymning hela dan.

Jag har fått för mig att älgjakten var över... har Ni inte en massa renar på Ert jaktområde?

Elin är på Ugndomsgår'n å bakar pepparkakshus... egentligen skulle jag hämta henne kl 20 men de var icke färdiga. Hon är där ihop med sin kompis som går i 7an å jag har lite svårt att säga att Elin ska hem tidigare än Aldina...

kram

2018-12-07 @ 19:57:15
christin säger

Även jag har fångat dagen fastän jag har varit inomhus. Jag har bakat färdigt, kaffebröd alltså nästa helg då bakar vi mjukbröä på Tjärnmyra och d e t är en magisk sak att göra även att det känns i ryggen.
Jag tog en paus och deltog i skidskytte och det gick hyffsat. I gårkväll så var någon och trampade spåret och det är också magiskt när lyset lyser på spåret, nästan som stjärnorna på himlen..

Fortsätt att njuta så länge det går!!

Svar: Mysigt denna tid då det ska bakas och kokas och fixas, här planerar jag knäckkokning till helgen, kan inte göra den tidigare för då tar den slut innan jul ;-D Önskar dig en fortsatt fin vecka, tänk i morgon är det redan lucia?! Gäller som sagt att fånga dagarna! :-D KRAM
Therese Bjärstig

2018-12-07 @ 21:33:36
Johanna säger

Förstår det är en för del och kunna lägga sin tid lite som man vill. positivt, det kan jag göra med 10,5 timme av mitt jobb, och det underlättar om man inte kan sova, morgon som kväll =)

2018-12-07 @ 21:43:41
URL: http://momentsbyjohanna.blogg.se
Pauline Hurtig säger

härligt!

2018-12-08 @ 20:33:31
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: