Vårkänslor

 
 
 
Strålande sol även
idag, dock minus 25
men graderna stiger
snabbt i takt med
att solen gör sitt.
 
Det gör att man får
lust att fixa lite 
vårligt inomhus!
 
Mina pärlisar hade 
gjort sitt så jag ersatte
dem med två miniatyr-
krukväxter.
 
 
 
 
 
Kliar även i fingrarna
att göra lite påsk måste
jag erkänna...
 
Så kaninerna kan
nog snart få sällskap
av min loppade 
ägghöna i keramik.
 
🐥🐔🐣 
 
 
 
 
Borde nog även ta 
och byta jord/plantera
om några av de tappra 
krukväxter som mot
alla odds lever.
 
Dessutom vill Bogge
odla chili i år så jag
kanske måste så frön
nu om det ska bli
något av det?!
 
Tomater hoppar jag
i år efter fjolårets
fiasko...
 
Och ja, jag har forfarande
något tekniskt knas som
gör att jag inte kan lämna
kommentarer hos flera
av er som jag dagligen
brukar kika in hos :-/ 
 
 



Lena i Wales säger

Vackert inne, men vad kallt ute!

2019-03-06 @ 08:29:39
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
christin säger

Ja du måste så både tomater och chili nu om du ska få njuta av dom. Du som har det fina uterummet får väl bära dom ut och in när dom har grott och du har skolat om dom...De tål inte hur kallt som helst men blir fina om de får ljus och lite svalare liv medans de växer upp. LYCKA TILL!!!

Jag har varit ute en liten sväng med hundarna och det är snåa i dag, tårarna rinner men jag går ut senare för det är fint att kunna gå i skogen på skaren.

Kram!!

2019-03-06 @ 08:38:27
christin säger

Ja du måste så både tomater och chili nu om du ska få njuta av dom. Du som har det fina uterummet får väl bära dom ut och in när dom har grott och du har skolat om dom...De tål inte hur kallt som helst men blir fina om de får ljus och lite svalare liv medans de växer upp. LYCKA TILL!!!

Jag har varit ute en liten sväng med hundarna och det är snåa i dag, tårarna rinner men jag går ut senare för det är fint att kunna gå i skogen på skaren.

Kram!!

Svar: Hmmm får nog sikta in mig på att köpa färdigdrivna plantor, har inte gröna fingrar som du helt enkelt ;-D
Therese Bjärstig

2019-03-06 @ 08:38:29
Åsa säger

Köp färdig plant och skit i att fröså chili, plantorna hos Genbäcks blev bättre än de hemgjorda 🌱
Idag har jag än så länge icke varit utanför dörren 😔
Påsk är det först vecka 16 🐣🐥
Hur är det med Svea, mår hon bättre?
Kram

Svar: Chiliplanta från Genebäcks får det bli :-D TACK!
Therese Bjärstig

2019-03-06 @ 17:05:41
Znogge säger

Så fint det blev med blommorna i krukan. Här kommer inte påsken fram på veckor men miniatyrpåskliljorna blommar i trädgården :D

Kram

2019-03-06 @ 19:20:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda säger

Jag har tagit fram mina fina blomsterfjädrar. Men har inte plockat några kvistar att sätta dom i ännu. I helgen kanske? Dom är ju rosa och bruna och vita så inte så påskiga, bara vackra.

Svar: Fick vad jag tror är just "blomsterfjädrar" av svärmor i vitt som nästan blir som körsbärsblom så jag ska nog ta fram dem och fixa kvistar till helgen :-D
Therese Bjärstig

2019-03-07 @ 08:35:03
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: