Kontraster

 
 
Igår kunde jag välja och
vraka bland hotellfrukostens
alla godsaker (men landar
som vanligt i laxmacka om
det finns lax...).
 
Idag så är det åter till
vardagen och ett betydligt
mindre lockande utbud ;-P
 
 
 
 
 
 En tidig morgonpromenad
togs i Sigtunas fina omgivningar,
både längst med strandpromenaden
men även i den gamla stadskärnan.
 
Så otroligt många fina hus
i de smala gränderna!
 
 
 
 
 
För att inte tala om de
små butikerna som ligger där.
 
Små, personliga och i vissa
fall som att ryckas tillbaka
till en Lotta på Bråkmakargatan
eller en Pippi-film, särskilt denna
godisbutik gav mig sådan vibbar.
 
Idag blir det ingen morgon-
promenad, utan jag siktar på
en tur till simhallen istället.
 
Här hemma har det
dessutom kommit rätt
rejält med snö, så det är
verkligen kontraster mellan
norr och söder i vårt
avlånga land!
 
 
 



znogge säger

Laxen ratar jag alltid men jag har många andra favoriter. Vilket alldeles ljuvligt butiksfönster!

Kram

2019-11-13 @ 10:27:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Popprinsessan säger

Ha ha, varför är det så att man alltid äter typ "samma" på hotell? :-)
Kan bara tänka mig vilka härliga små butiker det finns i Sigtuna, hade varit kul att strosa runt där någon gång.
Kram

2019-11-13 @ 10:44:35
URL: http://www.popprinsessan.se/
åsa säger

Igår var J till Ormsjö å fixade med nått... rörmokkeri, å han frågade om jag skulle följa å stanna hos Dig... men det gick ju inte eftersom Du inte var hemma :)

Den där affären såg ju väldans intressant ut... inte alls som butikerna häromkring.

kram

2019-11-13 @ 14:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: