Drömmer

 
 
Drömmer om att ta mig
ut på promenad med grannen
om kvällarna, men får nöja mig
med att sitta inne å smörja med
Voltaren - men vete katten
om det gör från eller till.
 
Som sällskap hade jag iaf
en bok som en annan granne
rekommenderat och som jag i
min tur kan rekomendera.
 
Läs Ödebrinks bok med
notat från det år hon bodde i
en stuga med endast kallvatten
och utedass med sin katt!
 
Roliga små betraktelser
om alltifrån fönsterputs, frusna
dass och hur länge trosor räcker.
 
Har själv en dröm om att bo
i en stuga, fast jag skulle nog
vilja bo mer ensligt, utan ström
och mer avskärmad från
omvärlden.
 
Kanske en dag...
 
 
 
 
Börjar även drömma mig
ut på pass, men det är först
till helgen och ev någon dag
till veckan om jag får ihop
allt jobb/deadlines jag har
så att jag kan vara ledig.
 
Idag har jag i alla hunnit med att
examinerat en uppsats, haft möten
och börjat läsa in material inför
en granskning.
 
Men den pedagogiska rapporten
ligger jag obönhörligt efter med,
så där räknar jag med några
kvällar och ev nätter måste
till för att jag ska få ihop det...
 
 



Åsa säger

Jag vet inte om jag riktigt vill bo utan de där bekvämligheterna som ström och vatten... är nog lite för dåligt rustad rent fysiskt för att klara mig ett längre tag ute i vildmarken.

Jag tror vila kan vara till lika stor hjälp som Voltaren. Möjligtvis nån antiinflammatorisk medicin som tar bort det värsta onda. Diklofenak.

kram

2019-09-03 @ 15:14:49
Linda/Candygirl säger

Nja.. ström har jag gärna. Och framförallt vatten. Duscha är liksom ett måste...

2019-09-03 @ 15:18:54
URL: http://www.candygirl.nu
Znogge säger

Jag tror att jag håller mig till bekvämligheterna och behöver inte den utmaningen. Hoppas det blir bättre så du kommer ut på dina promenader.

Kram

2019-09-03 @ 16:48:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Boken låter spännande - även om jag är alldeles för bekväm så det låter ganska otänkbart att jag skulle bo så i ett år! Men som sagt, säkert mkt "nyttigt" att bara ens läsa boken! Tänkvärt!

2019-09-05 @ 10:52:18
URL: http://www.popprinsessan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: