En lååång dag

 
 
Vaknade redan vid
fyra och kunde inte
somna om...
 
Passade på att 
läsa/besvara mail
och kika på en text
till ett WP i en ansökan.
 
Hips vips hade jag
jobbat i ett par timmar!
 
 
 
 
 
Så då kunde jag med
gott samvete cykla upp
med ungarna till skolan
och ta en runda kring sjön.
 
 
 
 
 
Jag älskar dimma,
i alla fall om jag inte
ska ut och köra bil.
 
 
 
 
Det är så otroligt
vackert ute då,
nästan magiskt!
 
 
 
 
Var ju bara tvungen
att fota min favorit
brygga 💚
 
 
 
 
Nu väntar en lååång 
dag, inte för att jag 
var uppe med tuppen
utan för att Formas
beslutar om vilka
projekt de beviljar idag.
 
Jag har en ansökan
inne som jag hoppas
innerligt på, så besvikelsen
blir stor om den inte beviljas.
 
Dock är ju normaltillståndet 
att ansökningar inte beviljas
så jag vågar inte jinxa 
och lägga bubbel på
kylning.
 
Jag har en kollega som
menar att man ska fira
när man skickar in 
ansökningar just för 
att få vara säker på 
att få fira...
 
 
 
 
Så det är väl bara att 
hålla tummarna och
hoppas på det bästa.
 
Det finns väl en mening
med allt och det är väl
lite av tjusningen att 
inte alltid veta vad 
som väntar bakom
nästa krök.
 
 



znogge säger

Visst är det magiskt vackert med dimma och det syns på dina bilder.

Hoppas det blir ett positivt besked på ansökan.

Kram

2019-09-26 @ 10:49:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Popprinsessan säger

Vilka magiska bilder! Ni bor verkligen vackert!

2019-09-27 @ 11:39:29
URL: http://www.popprinsessan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: