Sommartid

 

Vaknade och trodde
jag lyckats med att
ta sovmorgon.
 
Men så kom jag på 
att det är sommartiden
som lurade mig att tro
att jag trynat lite längre.
 
Dumt att inte nyttja
den fina morgonen,
så jag kopplade Eroz
och gick ut på 
morgonpromenad.
 
 
 


 
Vi såg solen stiga upp,
orrar spelade och små 
fåglarna kvittrade.
 
Magiskt!
 
Att knata 7,5 km utan
att möta en enda människa 
känns faktiskt som en lyx!
 
Och sådan tur att jag 
har löst ett ledbevis 
och stöttar lokala klubben
som håller så fina leder.
 
Dock har jag gått fler
mil än jag kört skoter
på leden i år 😂
 
 
 
 
 
Igår hade jag och barnen
sådan tur att bli bjudna
på middag hos grannarna.
 
Tog med mig en flaska
rött som var riktig god
till grytan som de bjöd på.
 
Vad vi ska hitta på 
idag är osagt, båda 
barnen drar sig än...
 
Men kanske blir det 
bastu ikväll när pappan
i huset är hemma igen.

Är som knepiga tider
nu tack vare covid-19
då vi inte besöker
mormor och morfar.
 
Annars brukar det
ju ofta bli en tur till
byn på söndagar...
 
Men jag får väl ta tag
i ett annat stående 
söndags "nöje", dvs
tvättberget i källaren.
 
 


 
 
 



åsa säger

Jag har faktiskt trots civid19 varit till min mor,
då hon typ har noll socialt umgänge och hennes närmaste grannar legat i värsta förkylningen/influensan sedan "asiaten" så känns det trots risk för smitta som det är nödvändigt att jag hjälper henne då det behöva... som att köpa "korvkioskmat" till henne :D
kram

2020-03-29 @ 15:12:59
Znogge säger

Klokt att avstå icke nödvändiga besök men visst känns det tomt om man är van vid att träffas. Nåja, bättre tider ska väl komma.

Kram och god söndagskväll!

2020-03-29 @ 18:23:20
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: