Ett glas rött för ❤️

 

Har mått si och så senare tid,
och en bov KAN vara blodtrycket.

Mätte och det har legat högt, så
jag har medvetet försökt komma
igång med motion igen, tänka på mat
och dryck, sova bra och undvika
negativ stress... etc.
 
Jag vill verkligen inte behöva
medicinera om jag genom livsstilsval 
kan påverka blodtrycket till det bättre.
 
Mätt blodtrycket här hemma (köpt
en riktig apparat) i ett par veckor 
och det blir faktiskt bättre!
 
Mitt senaste experiment är att dricka
ett glas rödbetsjuice om dagen.
 
Äckligt, men ger det en chans iaf.
 
Bara vetskapen om att jag testar
nya saker och tar hand om mig
själv känns positivt och jag
hoppas på resultat!
 
 



Znogge säger

Så länge man slipper att medicinera är det självklart skönt.
Rödbetsjuice lär vara bra och så även grönt te.

Önskar en fin helg!

2023-04-28 @ 11:55:26
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: