Jul i juli



Vi har varit på Mus-Olles
och tittat på hans samlingar.
 
 
 
 
Jag gillar ju gamla ting,
så det fanns mycket att 
titta på.
 
 
 
 
Men märkligt nog var 
90% av de foton jag knäppte
relaterade till jul på något sätt...
 

 
 
Tycker allt vi är dåliga
idag, har varken sett tomtetvål
eller julparfym trots stora utbud.
 
 
 
Och sparbössa inför jul
vore inte heller dumt!
 

 
 
Förpackningarna i sig är
i alla fall riktigt fina att titta på.
 
 
 
 
Och tomtar smyger sig in i
de flesta av samlingarna...
 
 
 
 
Medan det är det bärande temat
i andra samlingar.
 
 
 
 
Själv har jag nu avverkat
tre semesterveckor, men har
några kvar och det är tur då 
jag känner att det behövs.
 
 
 

Inga stora planer alls, utan denna sommar
tillbringas i sommarstugan och med
några dagsturer i närområdet.
 
Perfekt, vila och återhämtning 
är fokus. Så böcker, slappa dagar
varvat med lite bad, fiske och
umgänge med nära och kära
summerar sommaren så här långt!
 
 
 



znogge säger

Det var många juliga föremål på den utställningen får man säga. Hur som helst tycker jag det är spännande att titta på gamla saker.

Kram

2023-07-23 @ 15:37:15
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: