After Grinch

 
 
Till min förtjusning 
så fick jag med hela
familjen på Grinchen.
 
Jag ääälskar filmen
och skulle ha gått i
vilket fall som hellst,
men det var kul att få
med de övriga i familjen
även om det nog var
Bogge och jag som
gillade den mest.
 
Väl hemma blev
det fredagsmys med
lantchips, creme fraiche,
rödlök och ett varv med
pepparkvarnen (men 
fotade tyvärr innan
pepparn).
 
Ett supersimpelt men 
gott tilltugg, som dock
ungarna gillade lite för
mycket, så det försvann
i ett nafs...
 
Nu rundar vi av kvällen
framför kunskapskanalen,
 beklämmande hur mycket 
plast som hamnar i havet,
se valen och plastpåsarna
om ni inte gjort det!
 



znogge säger

Vilken god och bra fredag! Jag har inte sett den men just ämnet fanns med på förra årets nationella prov. En mycket tänkvärd och bra text.

Kram och god lördag!

2018-12-01 @ 14:20:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Znogge säger

Vilken god och bra fredag! Jag har inte sett den men just ämnet fanns med på förra årets nationella prov. En mycket tänkvärd och bra text.

Kram och god lördag!

2018-12-01 @ 14:21:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa/nalta norrland säger

Skrämmande. Ja inte Dina chips men hur vi slänger plast... när jorden går under är det bara plasten som blir kvar.

kram

2018-12-01 @ 14:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: